جک تی 8 برای ورود به بازار ایران آماده است؛ آشنایی با پیکاپ جدید کرمان موتور


جک تی 8 برای ورود به بازار ایران آماده است؛ آشنایی با پیکاپ جدید کرمان موتور

جک تی 8 توسط شرکت کرمان موتور برای ورود به بازار ایران آماده می‌شود. JAC T8 یک پیکاپ آفرودی و عضلانی است که در ادامه با مشخصات و امکانات آن آشنا می‌شویم. پیکاپ‌ها جزو آن دسته از خودروهایی محسوب می‌شوند که از کارایی زیادی برخوردار بوده و برای مالک خود بسیار کاربردی هستند، اما در... نوشته جک تی 8 برای ورود به بازار ایران آماده است؛ آشنایی با...

جک تی 8 توسط شرکت کرمان موتور برای ورود به بازار ایران آماده می‌شود. JAC T8 یک پیکاپ آفرودی و عضلانی است که در ادامه با مشخصات و امکانات آن آشنا می‌شویم.

پیکاپ‌ها جزو آن دسته از خودروهایی محسوب می‌شوند که از کارایی زیادی برخوردار بوده و برای مالک خود بسیار کاربردی هستند، اما در بازار ایران این دسته از خودروها به دلیل قیمت بالا جزو خودروهای لوکس و آفرودی شناخته می‌شوند. اما خودروسازان داخلی به همراه خودروسازان چینی توانستند تعداد پیکاپ‌ها را در کشور افزایش دهند. از محصولات این رده می‌توان به فوتون تونلند، کاپرا 2، پیکاپ ریچ و پیکاپ آمیکو اشاره کرد. پس از این خودروها، حالا شرکت کرمان موتور طی همکاری با خودروسازی چینی جک قصد دارد پیکاپ قدرتمند و بزرگ جک تی 8 را به بازار ایران عرضه کند. جک T8 از مشخصات فنی مناسب، طراحی جدید و عضلانی بهره می‌برد که قیمت آن نسبت به خودروهای وارداتی چون هایلوکس نیز مقرون‌به‌صرفه است.

مشخصات جک تی 8

جک تی 8 برای ورود به بازار ایران آماده است؛ آشنایی با پیکاپ جدید کرمان موتور

طراحان شرکت چینی جک این پیکاپ قدرتمند را به گونه‌ای طراحی کردند تا بزرگ و عضلانی به نظر برسد. در بخش جلو شاهد جلوپنجره کرومی با خطوط افقی هستیم که به همراه خطوط روی کاپوت، سپر جدید و گرافیک چراغ‌های جلو باعث شده‌اند ظاهر این خودرو خشن و البته جذاب باشد. بر روی جلوپنجره نیز لوگو شرکت JAC در اندازه بزرگ قرار دارد. از سایر بخش‌های ظاهری این خودرو می‌توان به رینگ‌های دو رنگ آلومینیومی، خطوط روی درها، رکاب زیر درها و فلاپ‌های روی گلگیر اشاره کرد که همه آنها باعث افزایش زیبایی این پیکاپ شده‌اند.

جک تی 8 برای ورود به بازار ایران آماده است؛ آشنایی با پیکاپ جدید کرمان موتور

جک تی 8 یک پیکاپ دو کابین محسوب می‌شود که دارای 5325 میلی‌متر طول، 1880 میلی‌متر عرض و 1830 میلی‌متر ارتفاع است. همچنین فاصله محوری این خودرو نیز 3090 میلی‌متر اعلام شده که به لطف آن سرنشینان از فضای بسیار زیادی در ردیف جلو و در ردیف عقب بهره خواهند برد. جک T8 قادر به حمل 900 کیلوگرم بار است و برای تردد در مسیرهای درون‌شهری و برون‌شهری بسیار مناسب خواهد بود.

گزینه جذاب برای آفرود سواران

جک تی 8 برای ورود به بازار ایران آماده است؛ آشنایی با پیکاپ جدید کرمان موتور

در ایران موضوع آفرود برای بسیاری از افراد جذاب است و آنها انتظار دارند خودروهای پیکاپ در این بخش بسیار کارآمد باشند. از این رو خودرو جک تی 8 به دلیل برخورداری از ویژگی‌های آفرودی می‌تواند به یکی از گزینه‌های مورد علاقه مشتریان ایرانی تبدیل شود. جک تی 8 از ویژگی‌هایی چون زاویه فرار 22 درجه‌ای و زاویه حمل 30 درجه‌ای بهره می‌برد که می‌تواند در شیب 30 درصدی پیمایش داشته باشد و همچنین حداقل فاصله آن از سطح زمین 210 میلی‌متر است. با توجه به فاصله محوری مناسب این خودرو دارای زاویه شکست مناسبی خواهد بود تا برای عبور از مسیرهای آفرودی با مشکلی مواجه نشود. شرکت جک برای این پیکاپ سیستم انتقال قدرت چهار چرخ را در نظر گرفته است که حتی محور عقب این خودرو از قفل دیفرانسیل برقی بهره می‌برد که یکی از ویژگی‌های مهم این خودرو در بخش آفرودی محسوب می‌شود.

جک تی 8 برای ورود به بازار ایران آماده است؛ آشنایی با پیکاپ جدید کرمان موتور

در جک T8 سیستم ضرایب کمکی به کمک چرخاندن اهرم مربوطه به صورت الکترونیکی فعال می‌شوند تا در شرایط ناهموار جاده‌ها بتواند به راحتی عبور کند. نسبت دیفرانسیل عقب آن 4.1:1 بوده و دارای انعطاف‌پذیری بسیار خوبی برای عبور از مسیرهای سخت و حمل بار یا یدک است. این خودرو دارای مخزن سوخت 76 لیتری بوده و دارای استاندارد یورو 5 است که به همین دلیل برای مسافت‌های طولانی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

شرکت جک برای این پیکاپ موتور بنزینی 4 سیلندر خطی 2 لیتری را در نظر گرفته است که از توبورشارژر نیز برخوردار است، این موتور می‌تواند قدرتی معادل 188 اسب بخار را در دور موتور 5 هزار دور در دقیقه ارائه کند. همچنین گشتاور این خودرو نیز 29 نیوتن‌متر در دور موتور 1800 تا 4 هزار دور بر دقیقه ارائه می‌شود. از آنجایی که حداکثر گشتاور در دورهای پایین موتور دارای اهمیت زیادی است، شرکت جک با توجه به همین موضوع حداکثر گشتاور را در دورهای پایین‌تری در دسترس راننده قرار داده است. این خودرو از یک گیربکس 6 سرعته دستی برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ خودرو استفاده کرده است.

جک تی 8 برای ورود به بازار ایران آماده است؛ آشنایی با پیکاپ جدید کرمان موتور

در جلو سیستم تعلیق نوع مستقل جناغی دوبل و در عقب سیستم غیر مستقل فنر تخت قرار دارد. تمامی چرخ‌های این خودرو از رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی ترمزهای دیسکی بهره می‌برند. از آنجایی که سایر رقبای این خودرو در بازار کشور از موتورهای تنفس طبیعی مربوط به 10 قبل بهره می‌برند، پیکاپ جک تی 8 می‌تواند از این حیث در بازار ایران به جایگاه مناسبی برسد و فروش خوبی را تجربه کند. با دیده شدن این خودرو در ایران، انتظار می‌رود کرمان موتور آن را به زودی معرفی و سپس در بازار کشور عرضه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟