تکذیب شکنجه، شرط آزادی فعال حقوق زنان در عربستان از زندان


تکذیب شکنجه، شرط آزادی فعال حقوق زنان در عربستان از زندان

برادر لجین الهذلول، از فعلان حقوق زنان در عربستان اعلام کرد مقامات این کشور به خواهرش گفته‌اند برای آزادی از زندان باید اظهارات خود درباره شکنجه و آزار جنسی توسط بازجویان را تکذیب کند.

تکذیب شکنجه، شرط آزادی فعال حقوق زنان در عربستان از زندانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه القدس العربی، ولید الهذلول، برادر لجین الهذلول، از فعلان حقوق زنان در عربستان اعلام کرد مقامات این کشور به خواهرش گفته‌اند برای آزادی از زندان باید اظهارات خود درباره شکنجه و آزار جنسی توسط بازجویان سعودی را تکذیب کند.

برادر لجین در حساب توییتری خود نوشت مقامات امنیتی سعودی با خواهرش در زندان الحائر دیدار کرده و از او خواسته‌اند توافقی را امضا کند؛ به موجب این توافق، لجین الهذلول با حضور در برابر تلویزیون، هرگونه ادعای شکنجه و آزار جنسی او در زندان را تکذیب می‌کند و او در مقابل این تکذیب، از زندان آزاد می‌شود.

به گفته برادر لجین، او در ابتدا با این توافق و حضور در برابر دوربین موافقت کرده است. خواهر لجین به نام لینا نیز نوشت که هر اتفاق و توافقی صورت بگیرد، بار دیگر شهادت می‌دهد که خواهرش در زندان مورد شکنجه و آزاز جنسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری