86 طرح جهاد کشاورزی در مهاباد آماده افتتاح است


86 طرح جهاد کشاورزی در مهاباد آماده افتتاح است

مهاباد- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: طی هفته دولت امسال 86 طرح با بیش از 47 میلیارد ریال هزینه در بخش کشاورری این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفر ایمانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله امور دام و آبیاری تحت فشار است و با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۹۴ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۰۲ نفر نیز فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع این اعتبارها ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ۱۳ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و مابقی توسط مالکان به صورت آورده شخصی تامین شده است.

ایمانیان اضافه کرد: هشت طرح بخش امور دام شامل گوساله و بره در قالب پروژه‌های اشتغال پایدار روستایی با ظرفیت تولید سالانه ۸۲۵ راس و طرح آبیاری تحت فشار دشت مرکزی از جمله طرح‌های شاخص این شهرستان است که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

«ایمانیان» با اشاره به طرح آبیاری تجمیعی روستاهای دریاس و توتاغاج اشاره کرد و گفت: این طرح که در مساحت ۳۴۰ هکتار و ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه در سفر ریاست جمهوری به منطقه به صورت ویدیوکنفراس افتتاح شده بود با تکمیل و راه‌اندازی آن در این هفته توسط مسوولان شهرستانی بازدید خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی امسال نیز ۱۳۸ طرح آبیاری تحت فشار همزمان در مساحتی ۳۶۴ هکتار از مزارع مهاباد با حضور مسوولان شهرستانی در مهاباد به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه با احتساب این طرح در مجموع اراضی زیرپوشش آبیاری تحت فشار خرده مالکی در مهاباد به هفت هزار و ۷۰۲ هکتار می‌رسد، اضافه کرد: سالانه بیش از ۲۵ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی این شهرستان با اجرای آبیاری نوین صرفه‌جویی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: با توجه به اهمیت آب و برنامه‌ریزی در خصوص اراضی حاشیه دریاچه ارومیه، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در قالب طرح‌های مختلف جزء برنامه‌های اصلی مدیریت شهرستان بوده که مورد حمایت دولت نیز قرار گرفته است.

هفته اول شهریور ماه از ۲ تا نهم در تقویم جمهوری اسلامی به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

۹۹۰۳/ ۳۰۲۰/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...