کمک به بازسازی عتبات مصداق «صدقه جاریه» است/احیای هنرهای سنتی با توسعه حرم‌های مطهر


کمک به بازسازی عتبات مصداق «صدقه جاریه» است/احیای هنرهای سنتی با توسعه حرم‌های مطهر

حجت‌الاسلام رنجبرمحمدی با دعوت از هموطنان برای بهره‌مندی از فیض توسعه حرم‌های مطهر در آستانه روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر، گفت: ساخت و توسعه اعتاب مقدسه از مصادیق تعظیم شعائر الهی است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «کاظم رنجبر محمدی» در جمع خبرنگاران، مشارکت در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه را مصداق «صدقه جاریه» دانست و گفت: این کار خیرین افزون بر آثار معنوی و اخروی، برکات مادی بسیاری نیز دارد که ایجاد اشتغال و رونق صنایع داخلی از جمله آنها است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه بیشترین زائران اعتاب مقدسه ایرانیان هستند، افزود: براساس احادیث و روایات، تا زمانی که این فضاهای زیارتی و اماکن خدماتی و رفاهی در حرم‌های مطهر پابرجا است، خیران و مشارکت‌کنندگان در ساخت آنها نیز در فیض زیارت زائران شریک خواهند بود.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 150پروژه در زمینه بازسازی، نوسازی، مرمت ابنیه و توسعه حرم‌های مطهر اجرا شده است، تاکید کرد: هزینه تمامی این طرح‌ها از محل کمک‌های مردمی و نذر خیران تامین می‌شود.

حجت الاسلام رنجبر محمدی با اشاره به شبهات دینی که درباره چرایی کمک به بازسازی حرم‌های مطرح می‌شود، اظهار کرد: برخی از این ابهامات ناشی از عدم آگاهی و بخشی نیز از سوی افراد مغرض و با نیت ایجاد تفرقه و دین ستیزی مطرح می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات در ادامه گفت: برخلاف شبهات مطرح شده، وجوهات مردمی از کشور خارج نمی‌شود بلکه این پول‌ها صرف خرید مصالح و تجهیزات مورد نیاز از صنایع داخلی می‌شود.

وی با بیان اینکه برکت کمک‌های مردمی در قالب ایجاد تقاضا برای کالا و خدمات به اقتصاد کشور تزریق می‌شود، اعلام کرد: احیاء هنرهای سنتی مانند قلمزنی، درودگری، خاتم‌کاری، منبدکاری، کاشی‌کاری، آئینه‌کاری و ... از دیگر برکات مادی مشارکت در بازسازی حرم‌های مطهر است.

حجت الاسلام رنجبر محمدی تاکید کرد: براساس اسناد متقن تاریخی، بسیاری از ابنیه موجود در اعتاب مقدسه، یادگار ایرانیان در صده‌های گذشته است لذا ستاد بازسازی عتبات با مرمت این اماکن، میراث ارزشمند هنر و معماری ایرانی و اسلامی را در خارج از مرز‌های کشور، حفظ و احیاء کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در این صدقه جاریه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به هر میزان دلخواه با شماره‌گیری کد (#233*) ستاره233مربع اهداء کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا