مساجد مروج سبک زندگی علوی در دهه امامت و ولایت باشند


مساجد مروج سبک زندگی علوی در دهه امامت و ولایت باشند

حجت‌الاسلام یافتیان با بیان‌اینکه ولایت پس از توحید مهمترین شرط قبولی عبادات است، گفت: فعالیت مساجد برای معرفی ولایت و امامت نباید محدود به برگزاری جشن یا برپایی ایستگاه‌های صلواتی شود؛ مساجد مردم را با سبک زندگی علوی آشنا کنند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «غلامحسین یافتیان» در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه به تصریح روایات، ولایت اهل بیت (ع) شرط قبولی عبادات است، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) به امیرالومنین (ع) فرمودند: «ای علی، خداوند آیه شریفه «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ» را درباره ولایت تو بر من نازل کرده است، آنچه را که به من امر شده از ولایت تو، اگر تبلیغ نکنم هر آینه عملم باطل است و کسی که خدا را بدون ولایت تو ملاقات کند، عملش باطل است. ای علی من نمی گویم جز قول خدا را.»

امام جماعت مسجد علی بن ابی طالب(ع) افزود: از روایات چنین برداشت می شود که قبولی عبادات نیازمند رعایت چند شرط است که پس از توحید، مهم ترین آنان ولایت است، ایمان به خدا، ولایت، رعایت حق الناس، تقوی، دستگیری از نیازمندان و خوش رفتاری.

وی درباره فعالیت مساجد برای آشنایی مردم با این شرایط، گفت: مساجد در حوزه های مختلف به خوبی عمل کرده اند ولی باید به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع ولایت و امامت در این زمینه بیشتر کار کنند تا اعمال مردم در روز قیامت مورد قبول قرار گیرد.

یافتیان تاکید کرد: برنامه های مساجد در زمینه معرفی ولایت و امامت نباید محدود به برگزاری جشن یا برپایی ایستگاه های صلواتی شود بلکه باید از طریق مختلف مانند تهیه بروشورها مردم را با معارف و سبک زندگی امیرمومنان علی (ع) آشنا کنند.

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری نشست های آشنایی با ابعاد مختلف زندگی امام علی (ع) باید به گونه ای باشد که مردم بتوانند نتایج این نشست ها را به صورت عملیاتی در زندگی خود پیاده کنند. در واقع سخنرانان نباید به طرح کلیات و مباحث نظری بسنده کنند.

امام جماعت مسجد علی بن ابی طالب(ع) ابراز کرد: ما در این مسجد همه ساله در چند مناسبت به ویژه 13 رجب، سالروز ولادت حضرت علی (ع) و عید غدیر، ویژه برنامه های گسترده ای را با هدف اشاعه فرهنگ علوی برگزار می کنیم که دعوت از سخرانان، برپایی ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه فرهنگ علوی از جمله آنها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور مستمر مردم در مساجد بهترین ظرفیت برای پاسخگویی به شبهاتی است که در ذهن افراد به ویژه نسل جوان درباره حقانیت ولایت و امامت وجود دارد، زیرا دشمنان اسلام و تشیع از جمله صهیونیست ها و وهابیت از طریق رسانه های خود به صورت شبانه روزی علیه اعتقادات شیعیان فعالیت می کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی