از آئین عقد اخوت تا نمایشگاه «پیام غدیر» در مسجدی همنام امیر(ع)


از  آئین عقد اخوت تا نمایشگاه «پیام غدیر» در مسجدی همنام امیر(ع)

حجت‌الاسلام یافتیان با اعلام برپایی نمایشگاه «پیام ولایت» در مسجد علی‌بن ابیطالب(ع) ویژه دهه امامت و ولایت، گفت: اجرای نمایش واقعه غدیر، برگزاری مراسم عقد اخوت و آئین‌های شادباش از دیگر برنامه‌های این مسجد ویژه عید غدیر است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «غلامحسین یافتیان» در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شورای فرهنگی مسجد علی بن ابی طالب(ع) ویژه برنامه های گسترده ای برای ایام دهه ولایت و امامت تدارک دیده است، اظهار کرد: نمایشگاه «پیام غدیر» با هدف معرفی این واقعه عظیم تاریخ بشریت به مخاطبان و پاسخگویی به برخی از شبهات مربوطه، در ایام دهه ولایت و امامت در مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) برپا می شود.

امام جماعت مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) افزود: این نمایشگاه در فضای حیاط و محوطه بیرونی مسجد برپا می شود و تا دو روز پس از اتمام دهه ولایت و امامت نیز میزبان بازدیدکنندگان است. مخاطبان در این ایام می توانند دل نوشته ها و نقاشی های خود با موضوع غدیر را در اختیار مسئولان این نمایشگاه قرار دهند.

وی اضافه کرد: مراسم عقد اخوت نیز در شب و روز عید سعید غدیر در مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع) انجام می شود تا زمینه ای برای گسترش فرهنگ دوستی و مهربانی میان نمازگزاران این مسجد شود.

یافتیان تصریح کرد: نمایش غدیر نیز در روز عید توسط گروه هنری مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع) اجرا می شود تا صحنه معرفی حضرت امیرالمومنین علی (ع) برای مخاطبان تداعی شود. هدف اجرای این نمایش این است تا گروه های بیشتری از مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به صورت بصری با مفاهیم ولایت و امامت آشنا شوند و این معارف در ذهن آنان نقش ببندد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم سخنرانی مذهبی و مولودی خوانی نیز از روز یکشنبه (27 مردادماه) تا سهشنبه (29 مردادماه) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و همچنین در روز عید غدیر (29 مردادماه) از ساعت 12 تا 15 در مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) برگزار می شود.

یادآور می شود، مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) در تهران، خیابان شوش واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید