احداث تصفیه خانه شریفیه در قزوین نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار است


احداث تصفیه خانه شریفیه در قزوین نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار است

قزوین - ایرنا - احداث تصفیه خانه فاضلاب شریفیه با هدف جمع آوری فاضلاب سه شهر محمدیه، شریفیه و شهرک مهرگان نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار است.

معاون فنی و مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان قزوین روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران قزوین از تاسیسات آبرسانی شهرک مهرگان گفت: درحال حاضر عملیات تصفیه فاضلاب در این ناحیه انجام می شود و می‌توان از خروجی آن برای آبیاری کشاورزی بهره برد، اما با احداث این تصفیه خانه امکان بهره برداری از آن در حوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی نیز ایجاد می‌شود.

مجید گلابگیرها با بیان اینکه این تصفیه خانه فاضلاب ۳۰۰ هزار خانوار را جمع آوری می‌کند، اظهار داشت: با احداث این تصفیه خانه نیاز فنی فرآیند تصفیه در سه شهر شریفیه، محمدیه و مهرگان تا افق ۱۰ سال‌ آینده برطرف می‌شود که امیدواریم هرچه زودتر به این مهم دست یابیم.

وی به اعتبار دولتی برای احداث این تصفیه خانه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بخش خصوصی هیچ گونه تمایلی به سرمایه گذاری در این حوزه ندارد و تنها راهکار سریع برای دستیابی به این مهم تامین اعتبارات دولتی است.

احداث تصفیه خانه شریفیه در قزوین نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار است

گلابگیرها سپس به مشخصات فنی تاسیسات آبرسانی شهرک مهرگان پرداخت و توضیح داد: این شهرک با داشتن جمعیتی حدود ۱۲۱ هزار نفر به ۲۳۱ لیتر آب در ثانیه نیاز دارد و مابقی حجم آب آن به ۲ شهر بیدستان و شریفیه منتقل می‌شود.

وی همچنین گفت: پنج حلقه چاه وظیفه تامین آب در شهرک مهرگان را برعهده دارند که این تعداد در آینده نزدیک به هشت حلقه چاه ارتقا می‌یابد.

گلابگیرها به وجود ۲ مخزن آبرسانی برای جمع آوری و ذخیره منابع آبی اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ایستگاه پمپاژ شهرک مهرگان آبرسانی به ۸۰ کیلومتر شبکه آبی در این ناحیه را برعهده دارد و تاکنون برای این مخازن و تاسیسات آن ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

ناحیه شهری مهرگان و شهرهای بیدستان و شریفیه از توابع شهرستان البرز واقع در استان قزوین هستند.
۹۹۲۵*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)