نبود تعادل منطقه‌ای و رشته‌ای در رتبه‌های تک‌رقمی


نبود تعادل منطقه‌ای و رشته‌ای در رتبه‌های تک‌رقمی

نبود تعادل منطقه ای، مدرسه‌ای و رشته‌ای در رتبه‌های تک رقمی آزمون سراسری (کنکور) نشان می‌دهد باید توسعه راهنمایی تحصیلی را جدی‌تر بگیریم

نبود تعادل منطقه‌ای و رشته‌ای در رتبه‌های تک‌رقمیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای حسینی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مشکل پیش آمده کتاب‌های درسی افزود: خوشبختانه بیش از ۱۴۲ میلیون جلد در هزار عنوان کتاب آماده و به انبار استان‌ها فرستاده شده است و تا ۱۵ شهریور چه از طریق کتاب فروشی‌ها برای متوسطه اول و چه از طریق اینترنت برای متوسطه دوم و ابتدایی توزیع خواهد شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره مشکل پیش آمده در ثبت نام پایه دهم ادامه داد: اشکالی در سامانه اینترنتی برای ثبت نام ایجاد شده بود که این مشکل رفع شد.
وی درباره صحبت‌هایی که پیرامون عادی نبودن مدارس رتبه‌های برتر کنکور امسال می‌شود، گفت::کنکور سراسری دو بخش دارد. میانگین پذیرش استان‌ها و رتبه‌های زیر ۱۰. بیش از ۸۰ درصد رتبه‌های زیر ۱۰ از مدارس خاص بودند البته اولا در بحث کنکور ارزیابی عملکرد استان‌ها را برمبنای زیر ۱۰‌ها نگیرند و بلکه باید برمبنای میانگین پذیرش کنکور بگیرند. استان یزد ۲۰ سال است رتبه اول را داراست، اما به طور نمونه این استان فقط ۲ رتبه زیر ۱۰ دارد.
وی افزود: ما در سند تحول بنیادین می‌گوییم تعلیم و تربیت تمام ساعته است. می‌گوئیم عملکرد قهرمانان ورزشی، هنری، قرآنی وغیره را بررسی و سپس عملکردمان را اصلاح کنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: ما در رتبه‌های زیر ده چند عدم تعادل داریم، عدم تعادل منطقه‌ای، رشته‌ای و مدرسه ای. به لحاظ منطقه‌ای و مدرسه، رتبه‌ها برای استان‌ها و مدارس خاص هستند و به لحاظ رشته‌ای ۶۰ درصد داوطلبان علوم تجربی هستند، درحالی که ۲۵ درصد پذیرفته شدگان در این رشته تحصیل کرده اند.
وی گفت: در بخش دیگر ۱۴ درصد شرکت کنندگان ریاضی و بیش از ۶۰ درصد پذیرفته شدگان ریاضی هستند. این‌ها نشان دهنده این است که ما باید توسعه متوازن و راهنمایی تحصیلی را جدی‌تر بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر