6302 برنامه کانون‌های مساجد کردستان در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شد


6302 برنامه کانون‌های مساجد کردستان در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شد

سنندج - ایرنا - 6 هزار و 302 برنامه در قالب طرح غنی سا زی اوقات فراغت توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد برنامه توسط ۵۷۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان ثبت و به اجرا درمی‌آید.

جلال قلعه شاخانی افزود: یک هزار و ۷۱۰ فعالیت فرهنگی و هنری در ۱۵۱ کانون مساجد شهرستان سنندج، یک هزار و ۳۸۹ فعالیت در ۷۴ کانون شهرستان دهگلان و یک هزار و ۱۰۴ فعالیت در ۵۶ کانون شهرستان سروآباد در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ۶۳۷ فعالیت در ۴۹ کانون شهرستان بیجار، ۳۶۵ فعالیت در ۸۷ کانون شهرستان قروه، ۳۵۲ فعالیت در ۳۴ کانون شهرستان کامیاران، ۳۲۸ فعالیت در ۴۷ کانون شهرستان مریوان، ۱۹۹ فعالیت در ۲۸ کانون سروآباد، ۱۵۹ فعالیت در ۱۹ کانون شهرستان بانه و ۵۹ فعالیت در ۲۶ کانون شهرستان سقز ثبت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: هر سال طرح آسمانی‌ها در ایام تابستان به منظور جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، فراهم کردن زمینه ارتقای سطح بینش و آگاهی دینی و مذهبی جامعه هدف با بهره گیری از ابزار فرهنگی هنری و غنی سازی اوقات فراغت در کانون های مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امروزه به یکی از پایگاه‌های مورد اعتماد خانواده‌ها تبدیل شده است، گفت: به همین دلیل در بسیاری از نقاط سطح شهر و روستاها والدین فرزندان خود را برای گذراندن ایام تعطیلات در کلاس‌های کانون مساجد ثبت نام می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: فعالیت کانون‌های مساجد استان در بخش‌های هنری، مهارتی، اردویی، قرآنی، ورزشی و آسیب‌های اجتماعی است.

قلعه‌شاخانی افزود: اردوی یک روزه اعضای کانون های مساجد شهرستان کامیاران به استان قم و اردوی اعضای کانون توحید شهرستان سنندج به مقصد استان‌های مشهد و قم از جمله برنامه‌های اردوی کانون‌های مساجد استان در تابستان امسال است.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس