17 هزار دانشجو از دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان دانش‌آموخته شده‌اند


17 هزار دانشجو از دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان دانش‌آموخته شده‌اند

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه پیام‌ نور سیستان و بلوچستان گفت: 17 هزار دانشجو تاکنون از این دانشگاه در سراسر استان دانش‌آموخته شده‌اند.

عباس اویسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی در سیستان و بلوچستان است که در دورترین شهرستان‌ها شعبه دارد.

وی افزود: بطور مثال در شهرستان دور افتاده سیب‌سوران تنها یک دانشگاه پیام نور وجود دارد که با بهترین تجهیزات و امکانات به دانشجویان این منطقه خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: در این دانشگاه برخی کلاس‌ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود که می‌توان با سراسر دنیا به راحتی ارتباط برقرار و دوره‌های آموزشی را برگزار کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور از نظر وسعت و دانشجو است و بزرگترین حسن این دانشگاه نفوذ در همه شهرستان‌ها و شهرهاست.

دکتر اویسی اظهار داشت: بیشترین قبولی‌ در استخدام‌های سیستان و بلوچستان از میان دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور بوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور این آمادگی را دارد تا به تمام مردم سیستان و بلوچستان خدمات ارائه دهد و به صراحت می‌توان گفت هیچ فردی در این استان به دلیل نداشتن شهریه از تحصیل محروم نشده است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه با ۱۱ مرکز در سراسر استان و حدود ۱۲ هزار نفر دانشجوی بومی نقش مهمی در ارائه خدمات آموزشی و تربیت نیروی انسانی دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه؛ رکن رکین انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی را رسانه‌ها دانست و افزود: نقش و اهمیت رسانه‌ها در جامعه از گذشته‌های دور تاکنون مشهود بوده و افراد توانمند و با ایمانی در راه اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف و دفاع از حق و حقیقت جان‌شان را فدا کرده‌اند که شهادت شهید صارمی، شهید ضامن و دهها شهید دیگر گواه براین مدعاست.

دکتر اویسی گفت: با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و سایبری و الکترونیکی شدن مطبوعات اما همچنان خبرنگاران و رسانه‌های رسمی شان و منزلت و جایگاه خاص خود را حفظ کرده و هم‌پای دستگاه‌های مختلف و همراه با تحولات جامعه به پیش رفته‌اند و اعتماد عمومی را به خود معطوف کرده‌اند.

وی افزود: حرفه روزنامه‌نگاری از حدود ۱۲۰ سال پیش در ایران وجود داشته و خبرنگاران همواره وظیفه اطلاع‌رسانی را برعهده داشته‌اند و این نشان می‌دهد که رسالت خبرنگاران نسبت به مردم و حاکمان حکومت متفاوت بوده است.

اویسی بیان کرد: حوزه رسانه و خبر در زمینه تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیار مهم و تاثیرگذار است و کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود که یک خبر چه تاثیراتی در جامعه می‌گذارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور آماده همکاری با رسانه ها و خبرنگاران در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری و روزنامه‌نگاری است.

۹۹۲۳**۳۲۱۳**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟