پیکاپ هوانگای N7، یک شورلت سیلورادوی چینی!


پیکاپ هوانگای N7، یک شورلت سیلورادوی چینی!

خودروسازان چینی از دیرباز به کپی کردن از برندهای معتبر جهانی شهرت داشته‌اند که البته طی سال‌های گذشته این موضوع بسیار کمتر شده و اکثر برندهای شناخته‌شدهٔ چینی به زبان طراحی خاص خود رسیده‌اند اما در بین آن‌ها هنوز هم شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که همچنان پیرو مکتب کپی‌کاری هستند! جدیدترین مصداق این موضوع را می‌توان... The post پیکاپ هوانگای N7، یک...

خودروسازان چینی از دیرباز به کپی کردن از برندهای معتبر جهانی شهرت داشته‌اند که البته طی سال‌های گذشته این موضوع بسیار کمتر شده و اکثر برندهای شناخته‌شدهٔ چینی به زبان طراحی خاص خود رسیده‌اند اما در بین آن‌ها هنوز هم شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که همچنان پیرو مکتب کپی‌کاری هستند! جدیدترین مصداق این موضوع را می‌توان در پیکاپ Huanghai N7 ساخت شرکت SG Automotive مشاهده کرد. این پیکاپ را می‌توان یک شورلت سیلورادوی چینی دانست البته فقط در ظاهر!

پیکاپ هوانگای N7، یک شورلت سیلورادوی چینی!

شرکت Liaoning Shu Guang Automotive Group که به‌صورت مخفف SG Auto نامیده می‌شود، در سال 1984 تأسیس شد و فعالیت اصلی آن در زمینهٔ تولید خودروهای تجاری و قطعات آن‌ها است. این شرکت دو برند چینی مشهور Huanghai Auto و Shuguang Axle را در اختیار دارد که هوانگای عمدتاً روی ساخت اتوبوس، پیکاپ و کامیون تمرکز دارد. هوانگای N7 یکی از جدیدترین پیکاپ‌های ساخت SG Auto است. این خودرو در نمای جلو شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی شورلت سیلورادو دارد اما در عقب شباهتی با پیکاپ‌های شورلت به چشم نمی‌خورد و در این نما بیشتر نسل قبلی فورد F150 را به یاد می‌آورد.

پیکاپ هوانگای N7، یک شورلت سیلورادوی چینی!

برای این پیکاپ دو پیشرانهٔ مختلف چهار سیلندر بنزینی و دیزلی در نظر گرفته شده است. موتور بنزینی از نوع 2.4 لیتری با 218 اسب بخار قدرت است و موتور دیزلی 2.5 لیتری با 130 اسب بخار قدرت است. گشتاور هردو موتور اما یکسان و برابر با 320 نیوتن متر است. برای انتقال نیروی این موتورها هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ AMT قابل انتخاب است. هوانگای N7 در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی هوشمند عرضه می‌شود. علاوه بر این، برای کسانی که خواهان توانایی‌های آفرود بیشتری هستند، قفل دیفرانسیل هم قابل سفارش است.

پیکاپ هوانگای N7، یک شورلت سیلورادوی چینی!

این پیکاپ جدید چینی به‌صورت استاندارد به پنجره‌های برقی، ترمز ABS و EBD، رادار دنده‌عقب، مه شکن‌های جلو، نمایشگر مرکزی با GPS، صندلی‌های چرمی، غربیلک فرمان چرمی و رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی با لاستیک‌های 265 مجهز است و آپشن‌هایی مثل گرم‌کن آینه‌های جانبی، کروز کنترل، سیستم پایش باد تایرها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، استارت دکمه‌ای، چرخ زاپاس با رینگ آلیاژی، سنسور پارک جلو و آینه‌های جانبی تاشو برقی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

پیکاپ هوانگای N7، یک شورلت سیلورادوی چینی!

هوانگای N7 در سه ترکیب مختلف ارائه می‌شود که در کنار موتورهای دیزلی و بنزینی، گیربکس‌های دستی و اتوماتیک و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل، مجموعاً در 18 مدل گوناگون قابل انتخاب است. این پیکاپ چینی 5,685 میلی‌متر طول، 1,950 میلی‌متر عرض و 1,865 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن 3,405 میلی‌متر است. قیمت N7 در چین از 117,800 یوآن (17,000 دلار) آغاز شده و در بالاترین مدل به 173,800 یوآن (25,300 دلار) می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...