آکادمی جودو در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود


آکادمی جودو در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود

رئیس هیئت جودوی آذربایجان غربی از راه اندازی آکادمی جودو در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، محسن آقاپور در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، با اشاره به اینکه رشته جودو که اولین رشته رزمی المپیکی است، اظهار داشت: آذربایجان غربی وضعیت خوبی در جودو ندارد و در حال حاضر رتبه ما کمتر از ۲۰ است درحالی که در سال های گذشته قهرمانان کشوری جودو از آذربایجان غربی بود.

وی، افزود: جودو اولین رشته رزمی المپیک بوده و در واقع تلفیقی از ورزش‌های کشتی و دفاع شخصی است.

رئیس هیئت جودوی استان با اشاره به کمبود امکانات ورزشی استان در این رشته، تاکید کرد: کمبود سالن ورزشی مهم ترین مشکل جودوی استان بوده و آذربایجان غربی تنها استان کشور است که آکادمی جودو ندارد.

آقاپور با اشاره به احداث اولین آکادمی ورزشی جودو در ارومیه، بیان کرد: زمینی به متراژ ۲ هزار متر مربع از سوی ورزش و جوانان در اختیار این هیئت قرار داده شده که به زودی عملیات احداث آکادمی ورزشی جودو برای اولین بار در استان آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه منش پهلوانی و اخلاق مهمترین ویژگی‌های یک جودوکار است، اذعان کرد: جودو یک رشته سالم است، افراد بی اخلاق در جلو جایگاهی ندارند، چرا که در این ورزش اخلاق و ادب و منش پهلوانی بیشتر از قهرمانی اهمیت دارد.

رئیس هیئت جودو آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۵۲ ورزشکار در این رشته بیمه شده اند، گفت: مهرماه سال جاری ارومیه میزبان رقابت های مردان و زنان جودوکار کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...