مشترکان کم‌مصرف آب شهری گیلان پاداش می‌گیرند


مشترکان کم‌مصرف آب شهری گیلان پاداش می‌گیرند

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان از پاداش مشترکان کم‌مصرف در پایان شهریورماه سال‌جاری خبر داد.

سید محسن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره صحت موضوع افزایش تعرفه های آب بها گفت: به صورت طبیعی در سال ۱۳۹۸ تعرفه ها هفت درصد افزایش یافته که از ابتدای امسال نیز اعمال شده، امادر خصوص مدیریت مصرف بخشنامه ای ابلاغ شده که دو حالت در نظر گرفته شده است.

وی در مورد برنامه های تشویقی و بازدارنده در بخشنامه مذکور گفت: اگر مشترکان نسبت به سقف تعیین شده در مقایسه با عملکرد سال گذشته، کمتر مصرف کنند، مقداری به عنوان پاداش کم مصرف کردن آب در پایان شهریور ماه به حسابشان منظور خواهد شد؛ ضمن اینکه مشترکانی که مصرف آب شان از ابتدای امسال تا پایان شهریور بیشتر از مدت مشابه پارسال باشد ۱۶ درصد جریمه خواهند شد.
وی اصلاح تعرفه ، رفتار و لوازم و تجهیزات آبرسانی را سه عامل مهم در مدیریت مصرف منابع آب آشامیدنی دانست.

حسینی بزرگترین طرح آبرسانی استان را مربوط به طرح آبرسانی به شهرهای مختلف از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان عنوان و تصریح کرد: تصفیه خانه آب گیلان هم اکنون تأمین آب ۶۵ درصد جمعیت شهری استان را تأمین می کند و با بهره برداری از مدل دوم بیش از۷۰درصد جمعیت استان از آب این تصفیه خانه بهره مند خواهند شد.

وی همچنین با بیان اینکه تعرفه های آب بهاء بصورت پلکانی است تصریح کرد: فاصله زیاد بین قیمت تمام شده آب و تعرفه ها و آب بهاء در افزایش میزان مصرف تأثیرگذار است و هدف دولت هم اکنون مدیریت عرضه نبوده و مدیریت مصرف است .

حسینی با اشاره به اینکه وجود آب و توان تصفیه آب دو مقوله متفاوت است یادآور شد: منابع تأمین کننده آب استان ۳۰ درصد از محل چاه ها ، ۶۱درصد از منابع سطحی همچون سدها و ۹ درصد از چشمه هاست که بارندگی برای ذخیره سازی آب در سدها موثر خواهد بود و کم بارشی باعث کم شدن میزان آبدهی چشمه ها خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین اظهار داشت: باتوجه به اینکه هم اکنون از حداکثر توان تصفیه آب استفاده می شود با بهره برداری از مدل دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در سال آتی ۳ مترمکعب براین ظرفیت افزوده خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: در جهت پاکسازی رودخانه گوهررود، خط انتقال فاضلاب اجرا و ورودی فاضلاب تا پل تالشان جمع آوری و به تصفیه خانه جنوب شهر رشت هدایت خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه طی دو سال اخیر هر شبکه فاضلابی که کار شده به تصفیه خانه فاضلاب متصل شد افزود: میزان فاضلاب هدایت شده به تصفیه خانه فاضلاب فخب رشت ۴۵۰ تا ۴۹۰ لیتر در ثانیه است و با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر رشت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب فاضلاب دیگر نیز به این تصفیه خانه هدایت خواهد شد.

افزون بر ۴۶۵ هزار و ۴۰۱ مشترک آب شرب و افزون ۲۷۱ هزار و ۷۶۶ مشترک فاضلاب تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان هستند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس