فیلم لاکچری چه دردی از مردم دوا می‌کند؟


فیلم لاکچری چه دردی از مردم دوا می‌کند؟

 جهانگیر الماسی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون: طرح های زیادی برای ساختن دارم اما انگار در سینمای امروز دیگر جای من و امثال من نیست، البته به احتمال فراوان ساخت فیلمی را در برنامه دارم.

اتاق خبر 24:

بازیگر سریال «گوهر کمال» گفت: چه اتفاقی در پس پرده وجود دارد که سینما تبدیل به ماشین سلبریتی سازی شده است، چه اتفاقی افتاده که افرادی که واقعاً هنر خاصی ندارند یک روزه چهره و برند می‌شوند و مهمتر چرا رسانه‌ها تا این حد این افراد را پوشش می‌دهند؟.
وی درباره حضور پرتعداد عده‌ای خاص در سینما افزود: کافی است به ظاهر و سیمای بازیگران امروز نگاه کنید تا بفهمید امروز سینما دست چه کسانی افتاده است.

بازیگر سریال "گوهر کمال" با اشاره به وجود فساد در سینما تاکید کرد: ورود پول‌های کثیف و بودجه‌های نامعلوم به سینما از طریق عده ای دلال، با بالا بردن قیمت‌ها سینما و فرهنگ کشور را به سمت و سوی گیشه و نگاه کاملاً اقتصادی برده است، با این حربه بسیاری از نهال های تفکر، ارزش ها و تعلق در سینما از بین رفته است.

وی با اشاره به تضعیف سینمای ارزشی توسط ثروت موجود در سینما افزود: امروزه تعداد کسانی که برای آثار دفاع مقدس و یا روایت هایی از ایثار سرمایه گذاری می کنند کمیاب یا شاید بهتر بگویم نایاب است، اما همین الان شما فیلمی در مورد زندگی لاکچری، ماشین های گران قیمت، سفرهای خارجی و غیره بسازید، به سرعت سرمایه گذاران برای تهیه آن فیلم صف می کشند.

کارگردان فیلم رنج سرمستی ادامه داد: امروزه سینما تبدیل به سالن مد لباس شده است، همه چیز سینما به ترویج تجملات تبدیل شده است، چه دلیلی دارد که در اکثریت فیلم های ما ماشین های آخرین مدل و به روز نمایش داده می شوند، چه دلیلی مبنی بر ساختن فیلم در کشورهای خارجی وجود دارد؟.

وی پدیده سلبریتی سازی را معضلی بزرگ در فرهنگ امروز خواند و ادامه داد: واژه سلبریتی و لاکچری چند سال اخیر مد شده است، چه اتفاقی در پس پرده وجود دارد که سینما تبدیل به ماشین سلبریتی سازی شده است؟، چه اتفاقی افتاده که افرادی که واقعاً هنر خاصی ندارند یک روزه چهره و برند می شوند و مهمتر چرا رسانه ها تا این حد این افراد را پوشش می دهند؟.

این بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون در همین رابطه خاطرنشان کرد: حال این دستگاه سلبریتی ساز یک بازیگر سلبریتی تحویل جامعه می دهد، این چهره تازه چه کمکی به جامعه می کند، سینمای لاکچری چه دردی از مردم دوا می‌کند؟، مگر غیر از این است که این سلبریتی ها تنها جهت تفکر جامعه و همچنین رشد فرهنگ را عوض می کنند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید