روستاییان و عشایر با کسب و کارهای دیجیتالی آشنا می شوند


روستاییان و عشایر با کسب و کارهای دیجیتالی آشنا می شوند

خدابخشی گفت: ارائه مشاوره و روش های دریافت مجوز، مشاوره در حوزه های کسب و کار و فرهنگ دیجیتال از دیگر خدماتی است که در میز خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر ارائه خواهد شد.

«علی خدابخشی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: خانه فرهنگ کاسپین قزوین؛ طرحی با عنوان خانه فرهنگ دیجیتال سیار در قزوین اجرا کرده است که در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر و در بخش استارت آپ ها ارائه خواهد کرد.

مدیر توسعه مراکز فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در طرح خانه فرهنگ دیجیتال یک دستگاه اتوبوس به تکنولوژی روز در حوزه رسانه و رایانه مجهز شده است و در روستاهای قزوین حضور یافته و به آموزش سواد دیجیتال، آشنایی با رایانه و سایر مسائل مربوط به این حوزه می پردازد.

وی با اشاره به استقرار میز خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در این بخش اقداماتی که در حوزه کسب و کار و شبکه ملی فرهنگ انجام شده ارائه می شود.

خدابخشی خاطرنشان کرد: افرادی که علاقه مند هستند در حوزه کسب و کار مجازی فعالیت کنند می توانند از مشاوره ها و راهنمایی های لازم در این بخش برخوردار شوند. همچنین در خصوص نحوه فعالیت و دریافت مجوز کسب و کار استارت آپی اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در قالب میز خدمت نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازوکارهای قانونی کسب و کارهای نوپا و فرایند ثبت نام این کسب و کارها را به متقاضیان ارائه می کند.

خدابخشی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش خانه های فرهنگ دیجیتال گفت: خانه های فرهنگ دیجیتال در بخش های مختلف آموزش، مسابقات دیجیتال، بوم گردی و گردشگری فعالیت می کنند و به ارائه خدمات می پردازند.

مدیر توسعه مراکز فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این بخش از نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کسب و کارهای دیجیتالی ارائه می شود که مخاطب و بازار هدف آنها را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند.

خدابخشی با اشاره به ارائه اپلیکشن هایی با محوریت مشاغل روستایی و عشایری، خاطرنشان کرد: از بندرعباس یک اپلیکشن با عنوان اپلیکیشن «دام» عرضه می شود که در حوزه فروش محصولات دامی فعالیت می کند.

وی یادآور شد: ارائه مشاوره و روش های دریافت مجوز، مشاوره در حوزه های کسب و کار و فرهنگ دیجیتال از دیگر خدماتی است که در میز خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر ارائه خواهد شد.

چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایری ۲۴ تا ۲۷ مرداد ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران و در ۱۰ سالن و به همت معاونت امور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!