ساندویچ شاورما | آموزش روش تهیه غذای عربی خوشمزه ساندویچ شاورما


آموزش طرز تهیه ساندویچ شاورما غذای عربی ساندویچ شاورما یکی از خوراک های عربی خوشمزه و ساندویچ های جالب در رستوران های لبنانی است که بسیار طرفدار دارد. اگر میخ واهید یک غذای عربی خوشمزه انتخاب کنید و بپزید پس همین الان دست به کار شوید و این ساندویچ را درست کنید. این ساندویچ با … نوشته ساندویچ شاورما | آموزش روش تهیه غذای عربی خوشمزه ساندویچ شاورما...

ساندویچ شاورما | آموزش روش تهیه غذای عربی خوشمزه ساندویچ شاورما

آموزش طرز تهیه ساندویچ شاورما غذای عربی

ساندویچ شاورما یکی از خوراک های عربی خوشمزه و ساندویچ های جالب در رستوران های لبنانی است که بسیار طرفدار دارد. اگر میخ واهید یک غذای عربی خوشمزه انتخاب کنید و بپزید پس همین الان دست به کار شوید و این ساندویچ را درست کنید. این ساندویچ با نان عربی پیتا تهیه می شود. با استفاده از این نان می توانید براحتی ساندویچ لقمه ای درست کنید. شاورما معروف ترین ساندویچ عربی است و به همراه سس تندو اردو میل می شود.

مواد لازم

روغن یتون نصف لیوان سینه مرغ 2 عدد آبلیمو نصف لیوان ادویه مخلوط 1 قشاق غذاخوری نمک و پودر فلفل به میزان لازم ماست یک لیوان کاهوی خرد شده 2 یا 3 برگ بزرگ خیارشوهر خرد شده 3 عدد گوجه فرنگی 1 عدد

مواد لازم برای سس شاورما

ماست غلیظ یک لیوان ارده 4 قاشق غذاخوری پودر سیر 2 قاشق غذاخوری نمک و فلفل به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه نان شاورما

خمیر مایه 1 و نیم قاشق غذاخوری ارد سفید 5 لیوان نمک خیلی کم شکر 2 قاشق غذاخوری تخم مرغ 2 عدد متوسط آب یک و یک سوم لیوان

ساندویچ شاورما | آموزش روش تهیه غذای عربی خوشمزه ساندویچ شاورما

طرز تهیه ساندویچ شاورما

تمام مواد لازم برای نان را با هم مخلوط کنید و سپس با دست ورز دهید تا خمیر صاف و یکدستی حاصل شود.

در صورتی که خمیر به دست چسبید به آن مقداری آرد اضافه کنید. روی خمیر را بپوشانید و به مدت 1 ساعت در جای گرم قرار دهید تا خمیر ور بیاید و حجم آن دو برابر شود.

نان ها را به 20 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را با وردنه به صورت نازک باز کنید و سپس نان ها را روی صاج یا ماهی تابه نسوز با حرارت متوسط بپزید.

سینه مرغ را در یک ظرف بریزید و روغن زیتون، ماست، ادویه مخلوط، نمک و فلفل و آبلیمو را به آن اضافه کنید و با دست مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا مواد جذب مرغ شود و سپس رف را به مدت 1 روز کامل در یخچال قرار دهید.

مرغ را از یخچال خارج کنید و 50 گرم کره را در ماهی تابه نسوز بریزید و بر روی حرارت بگذارید سپس سینی مرغ را در کره تفت بدهید تا روی آن رنگ لایی بگیرد.

مرغ را از روی حرارت بردارید و به صورت خلال خرد کنید و سپس آنها را در کمی کره تفت دهید تا خلال های مرغ مقداری سرخ کنید. ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

روی نان شاورما با قاشق کمی از مرغ را بریزید و سپس کاهوی خلال شده، خیارشور و گوجه فرنگی خرد شده را روی آن قرار دهید.

کل مواد سس را درون ظرف بریزید و آن را خوب هم بزنید.

این سس را بر روی مرغ بریزید و نان ها را به صوت رول بپیچید و دور آن فویل یا کاغذ ساندویچ بپیچید.

امیدواریم از طعم ساندویچ شاورما غذای عربی خوشمزه لذت برده باشید. می توانید در بخش دیگر طرز تهیه خورش قیمه عربی و طرز تهیه بابا غنوش را هم بخوانید.

تعداد رای: 0 و امتیازات: 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...