بهبود آب آشامیدنی 890 مشترک روستایی لنگرود


بهبود آب آشامیدنی 890 مشترک روستایی لنگرود

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از ارتقاء کمیت آب آشامیدنی 890 مشترک روستایی شهرستان لنگرود واقع در شرق استان خبر داد.

محبعلی رنج ور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تقویت فشار آب آشامیدنی این تعداد از مشترکان در روستاهای خمیرمحله، کفشکن محله، مرزلات، نقره چی محله و تازه آباد لیسه رود، یک حلقه چاه احیاء و وارد مدار بهره برداری شد.

وی با اشاره به ترمیم خط انتقال و تعمیر دستگاه تابلو برق و الکتروپمپ این چاه اظهار کرد: در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی این روستاها هزینه شد.

شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

وی در ادامه با اشاره به تقویت فشار آب آشامیدنی پنج روستای شهرستان رشت اظهار داشت: با نصب و راه اندازی یک دستگاه پمپ شناور و تعویض دو شاخه لوله، فشار آب آشامیدنی هزار و ۳۰۰ مشترک این روستاها تقویت شد.

رنج ور اعتبار هزینه شده برای تقویت آب این روستاها را بیش از ۶۰ میلیون ریال عنوان و بیان کرد : این پنج روستا زیر پوشش مجتمع آبرسانی گفشه قرار دارند.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب روستایی گیلان همچنین به مرمت خط انتقال آب آشامیدنی ۱۷ روستای ماسال واقع در غرب استان اشاره کرد و گفت: با مرمت خط انتقال آب روستای گندز، افت فشار آب آشامیدنی دو هزار و ۸۰۰ مشترک این روستاها برطرف شد.
وی اضافه کرد: بیش از ۴۰ میلیون ریال برای ترمیم این لوله ۲۰۰ میلی متری هزینه شد.

در حال حاضر یک هزار و ۷۸۹ روستای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

۷۲۹۶ / ۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»