تمرکز جشنواره دف در سنندج، زیرساخت‌های جشنواره را مستحکم می‌کند


تمرکز جشنواره دف در سنندج، زیرساخت‌های جشنواره را مستحکم می‌کند

داور نهمین جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت» گفت: تمرکز برگزاری جشنواره دف در سنندج به عنوان مرکز مهم نوازندگی و ساخت این ساز، هرسال کیفیت زیرساخت‌های جشنواره را مستحکم‌تر می‌کند و می‌بینیم که مدیریت متفکرانه و با ثبات و گروه برگزاری متعهد و مسئول جشنواره هر سال با تجربیات بیشتر سطح جشنواره را ارتقاء می‌دهند.

عماد توحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، با اشاره به اینکه جشنواره دف نوای رحمت، قطعاً تخصصی‌ترین جشنواره در زمینه تمرکز بر یک ساز در ایران است، اظهار کرد: اجرای شیوه‌های کهن نوازندگی دف و ظهور و بروز دیدگاه‌های نوین ریتم در کنار این میراث کهن اتفاقی است که امیدوارم در مورد دیگر سازهای ایرانی نیز روی دهد.

وی افزود: از سویی تمرکز برگزاری این رویداد در سنندج باعث ثبت پیشینه و امکان مطالعه هرساله بر روی سیر کمی و کیفی جشنواره را پدید می‌آورد .

داور نهمین جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت»، در مورد سطح آثار ارائه شده در این دوره از جشنواره عنوان کرد: ما هرسال شاهد تفاوت‌هایی در سطح اجراها هستیم و ممکن است در یک دوره سطح گروه نوازی‌ها بهتر باشد و در سالی دیگر تکنوازی یا مولودی خوانی‌ها.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که اساساً فرهنگ به عنوان یک عامل زنده در بطن یک جامعه متاثر از شاخصه‌های دیگری از جمله اقتصاد است که خود عامل بسیار مهمی در ارتقاء سطح هر رویداد مردم نهاد است .

توحیدی تصریح کرد: اینکه اجتماعی از هنرجویان و نوازندگان این ساز در کنار هم قرار می‌گیرند و رویکردهای فرهنگی هنری اقوام و شهرهای مختلف ایران در معرض دید همگان قرار می گیرد یکی از نکات ارزشمند جشنواره است.

وی افزود: از سویی دیگر تمرکز برگزاری جشنواره دف در سنندج به عنوان مرکز مهم نوازندگی و ساخت این ساز، هر سال کیفیت زیرساخت‌های انجام جشنواره را مستحکم‌تر می‌کند و می‌بینیم که مدیریت متفکرانه و با ثبات و گروه برگزاری متعهد و مسئول جشنواره هر سال با تجربیات بیشتر سطح جشنواره را ارتقاء می‌دهند.

داور نهمین جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت»، خاطرنشان کرد: عملکرد حوزه هنری در سازماندهی این رویداد با وجود موانع اقتصادی و شرایط روز جامعه قابل تحسین و ستایش است.

عماد توحیدی، دارای دکترای سخن شناسی و مولف کتاب شیوه دف‌نوازی پرفروش‌ترین کتاب موسیقی بعد از انقلاب است که علاوه بر کسب جوایزی مانند جایزه سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه کتاب مرجع دانشگاه کلمبیا به عنوان کتاب شایسته ترجمه از سوی سازمان جهانی یونسکو شناخته شده است. دهها مقاله پژوهشی در موسیقی که در «قلندروار» به خلق فضاهای بدیع و متنوع با بهره گیری از عناصر موسیقیایی مشرق زمین دست زده است در کنار تدریس ساز دف و اهنگسازی برای بسیاری از آثار نمایشی بخشی دیگر از فعالیت‌های این هنرمند توانمند عرصه موسیقی است.

نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت با شعار"هنر، همگرایی و مهربانی" از 23 تا 25 مرداد جاری توسط حوزه هنری استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود.



انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها