600 واسطه گر ازدواج در مشهد فعال هستند


600 واسطه گر ازدواج در مشهد فعال هستند

مشهد- ایرنا- مسئول طرح ملی ازدواج، زندگی به سبک رضوی در مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: 600 واسطه گر ازدواج در سطح شهر مشهد فعال هستند که تا کنون 300 نفر از این افراد برای معرفی خانواده های هم سطح به یکدیگر آموزشهای مقدماتی و تکمیلی را دیده اند.

محمد حسن اسماعیلی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم جشن ازدواج "همسفر تا بهشت" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: این طرح با نام "حسنا" و با هدف زنده کردن سنت نبوی ازدواج که مقام معظم رهبری نیز بر احیاء آن تاکید داشته اند با همکاری مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در حال اجراست.
وی ادامه داد: وظیفه این افراد شناسایی افراد "هم کفو" و معرفی آنها به خانواده های یکدیگر است زیرا بسیاری از خانواده ها به یکدیگر دسترسی نداشته و همدیگر را نمی شناسند.
مسئول طرح ملی ازدواج، زندگی به سبک رضوی با تاکید بر انجام مشاوره های پیش از ازدواج گفت: اگر چه مشاوره های قبل از ازدواج الزام آور نیست ولی به انجام آن بسیار توصیه می شود تا طرفین با خانواده، فرهنگ و جایگاه خانوادگی هم بیشتر آشنا شوند.
اسماعیلی افزود: بر همین اساس دو مرکز مشاوره توسط آستان قدس رضوی برای انجام مشاوره های مختلف و همچنین مشاوره پیش از ازدواج معرفی شده است که یکی در نزدیکی در غربی صحن جامع رضوی و دیگری در مرکز مشاوره مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی است.
وی ادامه داد: پژوهش های انجام شده نشان می دهد ۶۰ درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی زوجین انجام می شود و آستان قدس رضوی با پیاده کردن این طرح در طول سه سال ابتدایی زندگی آنها، حمایت های آموزشی و فرهنگی خود را از زوجین انجام خواهد داد تا خانواده ها به سلامت از این گذرگاه عبور کنند.
مسئول طرح ملی ازدواج، زندگی به سبک رضوی گفت: بر اساس طرح ملی ازدواج، زندگی به سبک رضوی که از سال ۹۶ شروع شده است تمام زوجین سراسر کشور که در سال اول عقد خود هستند در طول سه سال با برنامه های متنوع مورد حمایت قرار می گیرند و برای ثبت نام خود باید به محل مقبره پیر پالان دوز در مشهد مراجعه کنند تا برای شرکت در یک جلسه توجیهی و یک نوبت میهمانی غذای حضرتی آستان قدس رضوی معرفی شوند.
اسماعیلی افزود: این افراد سپس در هشت جلسه کارگاهی و توجیهی همراه با آموزشهای مجازی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده شرکت خواهند کرد.
او ادامه داد: همچنین خادمیاران خواهر که سطح دو به بالای حوزه های علمیه را گذرانده باشند آموزشهایی را فرا می گیرند تا هر کدام از آنها بتوانند به ۳۰ زوج خدمات پشتیبانی و مشاوره ای ارائه دهند و در صورت نیاز بتوانند از دو جلسه مشاوره تلفنی و یا رایگان بهره مند شوند تا مشکلات آنها به راحتی از بین برود.
در ادامه این مراسم مدیر مرکز فرهنگی سپاه امام رضا(ع) هم به خبرنگار ایرنا گفت: جشن همسفر تا بهشت با حضور ۳۲۰ زوج از پاسداران و فرزندان همکاران شاغل و بازنشسته سپاه پاسدران استان خراسان رضوی برگزار شد.
بتول ارشادی افزود: از میان هزار و ۸۰۰ زوجی که از ابتدای سال ۹۷ تا کنون عقد آنها به ثبت رسیده است ۳۲۰ زوج که دارای سن کم و مهریه پائین بوده اند برای شرکت در این جشن انتخاب شده اند.
وی هدف از برگزاری این جشن را، ترویج ازدواج آسان، پایدار و ساده ذکر کرد و ادامه داد: این افراد توسط مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی به مدت سه سال تحت مشاوره و پشتیبانی قرار خواهند گرفت.
۲۰۳۰/۱۹۲۲


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس