رئیس قوه قضاییه: قضات اجازه دست‌درازی به حقوق مردم را ندهند


رئیس قوه قضاییه: قضات اجازه دست‌درازی به حقوق مردم را ندهند

سنندج - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: اجرای عدالت وظیفه تمامی کارکنان و سازمان های زیر مجموعه دستگاه قضاست و در این رابطه ادامه مبارزه با انواع فساد به صورت جدی برای پایان دادن به عمر مفاسد ادامه دارد و قضات نیز اجازه دست‌اندازی به حقوق مردم را ندهند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با قضات کردستان اظهار داشت: از زمین‌خواری، کوه‌خواری و دست‌اندازی به حقوق مردم و جامعه باید جلوگیری شود و اگر دستگاه های اجرایی نیز کمک کنند دیگر شاهد پرونده در دادگستری نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: این وظیفه همه مسئولان است که نگذارند به اراضی ملی، محیط زیست و حقوق مردم دست اندازی شود و در این راستا دستگاه قضا با تمام توان از این مساله حمایت می کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بناداریم با همکاری کارکنان دستگاه ها نگذاریم متجاوزان در حقوق مردم در فضای امن جامعه خلال ایجاد کنند افزود: برای این هدف شورای حل اخلاف در راستای صلح و سازش و حل اختلافات تقویت کنیم.

وی افزود: تلاش می‌شود وضعیت قانونی و صلاحیت‌های قانونی این شورا مشخص شود تا این شورا در جهت کاهش ورودی پرونده به دادگستری موفق تر عمل کند.

رئیسی همچنین با اشاره به وظیفه قضات در ایجاد صلح و سازش گفت: این افراد می توانند در این راستا از شواری حل اختلاف بهره بگیرند و لازم است در مراحل اجرای قانون در عین اقتدار با مردم با مهربانی برخورد کنند.

وی گفت: مدیریت زمان در رسیدگی به پرونده ها اهمیت دارد و انتظار داریم قضات قرار منتهی به زندان صادر نکنند چراکه زندان رفن در روحیه افراد تاثیر منفی دارد.

رئیس قوه قضائیه در خصوص مدیریت احکام صادره به زندانیان نیز گفت: انتظار می رود کسانی که تحت قرار هستند وضعیت آنها به زودی مشخص شود و آنهایی که وضعیت روشنی دارند دوران حبس خود را سپری می کنند باید به سمت بازسازی شخصیتی و باز اجتماعی شدن حرکت کنند.

حجت الاسلام اژه ای معاون اول قوه قضائیه، آوایی وزیر دادگستری، سراج رئیس سازمان بازرسی کشور، خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه، مظفری رئیس شوراهای حل اختلاف کشور و موحدی دادستان انتظامی قضات، رئیس قوه قضائیه را در سفر به کردستان همراهی می کنند.

۶۱۰۸ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !