امضا تفاهم نامه خرید یک رام قطار از سوی شهرداری منطقه 2


امضا تفاهم نامه خرید یک رام قطار از سوی شهرداری منطقه 2

حیدرنیا با اشاره به خرید 1 رام قطار به‌صورت غیر نقدی از سوی شهرداری منطقه 2 گفت: امیدواریم با اضافه شدن این قطار به خط 7 مترو سرفاصله رسیدن قطارها در این خط به 10 دقیقه برسد.

امضا تفاهم نامه خرید یک رام قطار از سوی شهرداری منطقه 2امیرحسین حیدرنیا معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری منطقه ۲ تهران و متروی تهران جهت خرید و واگذاری یک رام قطار از سوی شهرداری منطه ۲ تهران گفت: آغاز همکاری ما با مترو از سالیان گذشته است و از سال ۹۶ این همکاری به صورت جدی‌تر ادامه یافت و در نهایت توانستیم در سال ۹۷ برای تکمیل خط ۷ مترو مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به متروی برای خرید تجهیزات کنترلی، سیگنالینگ و ... کمک کنیم.

حیدرنیا با اشاره به تمرکز بر روی کاهش سرفاصله قطار‌ها افزود: به منظور کاهش سرفاصله رسیدن قطار‌ها به ایستگاه در سال ۹۸ و با راه‌اندازی بخش شمال غربی خط ۷ موضوع کمبود واگن‌ها مطرح می‌شد به طوری که سرفاصله رسیدن قطار‌ها به ایستگاه به ۱۲ دقیقه رسیده بود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران با اشاره به پیشنهاد شهردار منطقه ۲ تهران، ادامه داد: از همین رو شهردار منطقه ۲ پیشنهاد خرید غیر نقدی یک رام قطار را به منظور کاهش سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه به ۱۰ دقیقه را ارائه کرد و شهردار این قول را داد که یک رام قطار پس از خرید غیر نقد به خط ۷ مترو اضافه می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد مدیریت شهری منطقه ۲ تهران کمک به سیستم حمل ونقل ریلی تنها در منطقه ۲ تهران است، بیان کرد: درباره مترو این‌گونه نمی‌توان صحبت کرد، زیرا توسعه مترو به صورت منطقه‌ای نیست و اگر ما یک رام قطار به خط ۷ مترو اضافه کنیم به طور حتم تأثیر آن را در سایر خطوط نیز خواهیم دید، زیرا بزرگترین مشکل خطوط ریلی‌ما انتقال قطار از یک خط به خطوط دیگر است که موجب افزایش سرفاصله رسیدن قطار‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: امضا تفاهم‌نامه شرکت بهره برداری مترو با سازمان آب و فاضلاب استان تهران

حیدرنیا در پاسخ به این سوال که مبلغ پیش‌بینی شده برای خرید یک رام قطار در سال ۹۸ با توجه به تورم موجود گفت: پیش‌بینی ما این است بتوانیم یک رام قطار مورد نیاز را با مبلغی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت غیر نقد خریداری کنیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران در پاسخ به این سوال که آیا تفاهم‌نامه‌ای بین مدیر عامل مترو، معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۲ در این باره امضا شده است، گفت: تفاهم‌نامه فی مابین امضا شده است و تنها مانده در مراسمی نمادین امضای این تفاهم‌نامه رسانه‌ای شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان