تل‌آویو به نماینده فلسطینی‌تبار آمریکایی اجازه ورود به کرانه باختری داد


تل‌آویو به نماینده فلسطینی‌تبار آمریکایی اجازه ورود به کرانه باختری داد

بعد از اعلام تصمیم تل‌آویو برای ممانعت از سفر دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، امروز وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی از دادن «اجازه» برای سفر یکی از این دو نماینده خبر داده...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور داخلی کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این وزارتخانه به «رشیده طلیب» عضو مسلمان و فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا اجازه سفر به کرانه باختری را می‌دهد.

روز گذشته در خبرها آمده بود که رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته که از ورود دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به نام‌های «ایلهان عمر» سومالیایی تبار و «رشیده طلیب» فلسطینی‌تبار به فلسطین اشغالی جهت بازدید از اماکن اسلامی قدس ممانعت کند.

وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که ورود این دو نماینده کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی ممنوع است و با هرگونه درخواست آنها برای سفر به فلسطین مخالفت می‌شود (جزئیات بیشتر).

به گزارش رویترز، این وزارتخانه با گذشت کمتر از یک روز از اعلام ممنوع‌الورود بودن ایلهان عمر و رشیده طلیب، حالا امروز جمعه اعلام کرده که به «دلایل انسانی»، اجازه سفر طلیب به کرانه باختری را برای دیدار از خانواده خود می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، مادربزرگ رشیده طلیب در کرانه باختری فلسطین زندگی می‌کند.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قبیل روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش دادند که طلیب روز پنجشنبه نامه‌ای به وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی ارسال و در آن به کهولت سن مادربزرگش اشاره کرده است و نوشت، شاید این سفر «آخرین فرصت من برای دیدار با او باشد».

بنا بر این گزارش‌ها، این عضو کنگره آمریکا که حامی جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی بوده است، در بخشی از نامه به وزارت امور داخلی رژیم صهیوینستی نوشت: «من به همه محدودیت‌ها احترام خواهم گذاشت و در جریان سفرم تحریم علیه اسرائیل را ترویج نخواهم کرد».

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» پیش از این گزارش داده بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با چند عضو کابینه خود برای رسیدن به تصمیم نهایی درباره دیدار عمر و طلیب از فلسطین اشغالی رایزنی کرده بود.

موضوع جنجالی درباره مناقشه میان دو نماینده کنگره و رژیم صهیونیستی، اظهارنظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جانبداری از تل‌آویو در درخواست او از رژیم صهیونیستی بری جلوگیری از ورود ایلهان عمر و رشیده طلیب به فلسطین اشغالی بود.

ترامپ در توییتر نوشت: «اگر اسرائیل به عمر و طلیب اجازه ورود می‌داد، از خود ضعف بزرگی نشان داده بود. آنها از اسرائیل و یهودیان متنفر هستند و هیچ چیز نمی‌تواند ذهنیت آن‌ها را تغییر دهند» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟