توسعه تعاونی‌ در کردستان نیازمند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی است


توسعه تعاونی‌ در کردستان نیازمند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی است

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امو اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: سیاستگذاری و برنامه ریزی‌های جدید لازمه توسعه تعاونی‌های در این استان است.

حسین فیروزی در جلسه ستاد عالی توسعه تعاون استان اظهار داشت: امروز کار اقتصادی، خلق ثروت و ارزش افزوده، و ایجاد اشتغال، راهی در مسیر تقوای الهی است.

وی یادآور شد: تاکید قانون اساسی بر این امر قرآنی، بسیار به جاست و تعاونی ها در برنامه ششم توسعه نیز سهم عمده دارند که لازم است همه تلاش کنیم برنامه ریزی ها در این حوزه هدفمند باشد و مولفه های موفقیت نیز در نظر گرفته شود.

فیروزی بر آسیب شناسی تعاونیهای گذشته و بهره گیری از نوآوری ها را گامی در سیاستگذاری های موفق دانست و اضافه کرد: فعالیت تعاونی ها نیز مانند هر فعالیت جمعی دیگری نیامند محیط مناسب از جمله محیط اقتصادی و نهادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان محیط فرهنگی را زیربخش محیط نهادی دانست و افزود: لازم است رسانه ها، ائمه جمعه، دانشگاهیان و فعالان فرهنگی بیش از پیش به اهمیت و ارزش تعاون توجه داشته و به آن بپردازند.

فیروزی گفت: تعاونی ها علاوه بر ارزش آفرینی اقتصادی، از لحاظ اجتماعی و فرهنگی نیز ارزش آفرین هستند و این نوع فعالیت موجب کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش ارزش های معنوی می شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه با تفکر سنتی نمی توانیم وارد مناسبات و فعالیت های جدید شویم، بر لزوم بهره گیری از توان و امکانات همه دستگاه های استان در به روز کردن آموزش ها، تاکید کرد و افزود: استفاده از محیط فناوری و تکنولوژی، در راستای شفاف سازی و اعتماد آفرینی بسیار مهم و موثر است.

توسعه تعاونی ها رویکرد جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این در جلسه به رویکرد جدید حوزه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه توسعه تعاونی‌های توسعه و عمران و فراگیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در شهرستان های قروه، بیجار، کامیاران، مریوان، بانه و سنندج راه اندازی و فعالیت این نوع تعاونی ها آغاز شده است.

برهان صلواتی به بخش دیگری از فعالیت ها در زمینه توسعه تعاونی ها اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک (کلاش مریوان) در فروشگاه‌های کفش ملی کشور عرضه و فروخته می شود و این ظرفیت بسیار مناسبی برای پایداری اشتغال ایجاد شده در این حوزه است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند