ترکیه: فعالیت مرکز فرماندهی مشترک با آمریکا، فعالیتش را به زودی در سوریه آغاز می کند


ترکیه: فعالیت مرکز فرماندهی مشترک با آمریکا، فعالیتش را به زودی در سوریه آغاز می کند

شفقنا- وزیر دفاع ترکیه از حصول توافق‌های کلی با آمریکا درباره حریم هوایی منطقه امن در شمال سوریه و آغاز فعالیت مرکز فرماندهی مشترک از هفته آینده خبر داد. خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در صدر یک هیئت بلند پایه از یگان‌های مستقر در استان شانلی‌اورفا بازدید و تاکید کرد: توافقات کلی پیرامون کنترل و هماهنگی حریم هوایی (منطقه امن […]

ترکیه: فعالیت مرکز فرماندهی مشترک با آمریکا، فعالیتش را به زودی در سوریه آغاز می کند

شفقنا- وزیر دفاع ترکیه از حصول توافق‌های کلی با آمریکا درباره حریم هوایی منطقه امن در شمال سوریه و آغاز فعالیت مرکز فرماندهی مشترک از هفته آینده خبر داد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در صدر یک هیئت بلند پایه از یگان‌های مستقر در استان شانلی‌اورفا بازدید و تاکید کرد: توافقات کلی پیرامون کنترل و هماهنگی حریم هوایی (منطقه امن در شمال سوریه) و بسیاری از موضوعات دیگر متناسب با فضای همکاری راهبردی حاصل شده و مرکز عملیات مشترک (با آمریکا) هفته آینده با ظرفیت کامل آغاز به فعالیت می‌کند.

به گزارش شفقنا به نقل از آناتولی، وی در ادامه افزود: در چارچوب این توافقات پهپادهای ما از ۱۴ اوت ( ۲۳ مرداد ) به بعد در منطقه به پرواز در آمده اند. تقویم کاری مشخص شده تاکنون بدون مشکل اجرا شده و انتظار می‌رود به همین ترتیب ادامه یابد، از نزدیک پیگیر موضوع هستیم.

آکار ادامه داد: در اجرای تقویم مذکور حساسیت و توجه لازم را به خرج داده و از هیچ‌گونه تاخیری چشم‌پوشی نخواهیم کرد. این موضوع را به اطلاع مخاطبانمان رسانده و بر آن تاکید کردیم.

وی همچنین متذکر شد: در راستای دستورات رئیس جمهور رجب طیب اردوغان تمامی تدابیر لازم در مرز با سوریه اتخاذ شده و به هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد در جنوب کشور و شمال سوریه تروریست ها تردد کنند.

وزیر دفاع ترکیه در پایان خاطرنشان کرد: همکاری هم‌پیمانان ما با تروریست‌ها و ی.پ.گ غیرقابل قبول است و انتظار داریم در اسرع وقت پایان یابد.

گفتنی است ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ژنرال امید دوندار فرمانده نیروی زمینی، عدنان اوزبل فرمانده نیروی دریایی و ژنرال حسن کوچوک آک یوز فرمانده نیروی هوایی ترکیه در این هیئت آکار را همراهی کردند.

در همین راستا چند روز پیش وزارت دفاع ترکیه از آغاز پرواز پهپادهای این کشور در شمال سوریه در چارچوب تلاش برای ایجاد منطقه امن با هماهنگی آمریکا خبر داد.

وزارت دفاع این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در چارچوب تلاش برای ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه با هماهنگی آمریکا، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه شروع به پرواز در این منطقه کرده اند.

طبق این بیانیه، تلاش هایی با هدف شروع به کار مرکز عملیات مشترک که قرار است در استان «شانلی اورفا» (در جنوب ترکیه) و در چارچوب برنامه ریزی برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با هماهنگی ایالات متحده احداث شود، ادامه دارد و هواپیماهای بدون سرنشین شروع به انجام وظایف خود در منطقه کرده اند.

این درحالی است که همکاری ترکیه و آمریکا برای این عملیات نظامی پس از چانه زنی های بسیار صورت می گیرد و وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه بر لزوم همکاری آنکارا – واشنگتن در شمال سوریه تاکید کرد و گفت که در صورت بروز برخی مشکلات در همکاری بین دو کشور برای ایجاد منطقه امن، طرح‌های بعدی اجرا خواهد شد. طرح های دیگری وجود دارد که ترکیه به طور یک جانبه وارد عمل خواهد شد.

وزیر دفاع ترکیه در مورد عمق منطقه امن در شمال سوریه نیز گفت: همواره اعلام کردیم که یک عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری برای تشکیل این منطقه امن نیاز است. این موضوع توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه نیز مطرح شده است.

تلاش ترکیه برای این است که کردها که آمریکا از آنها حمایت می کند، از مرزهای جنوبی این کشور دور بمانند. ترکیه گروه های کُرد را تروریستی می داند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش