اراضی شیب‌دار طالقان و کرج باغ می‌شود


اراضی شیب‌دار طالقان و کرج باغ می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: سال 98 حدود 100 هکتار از اراضی شیبدار استان در شهرستان‌های طالقان و کرج(بخش آسارا) تحت عملیات توسعه باغات در اراضی شیبدار قرار می‌گیرد.

سیدمجید موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص توسعه باغات در اراضی شیبدار گفت: در سال 98 حدود 100 هکتار از اراضی شیبدار استان در شهرستان‌های طالقان و کرج(بخش آسارا) تحت عملیات توسعه باغات در اراضی شیب‌دار قرار می‌گیرد که هم منجر به افزایش تولیدات باغی استان می‌شود و هم گامی موثر در حفاظت خاک اراضی شیب‌دار است.

موسوی افزود: به منظور رفع تداخلات اراضی و حل و فصل و تعیین و تکلیف اراضی مورد مناقشه مالکین و منابع طبیعی، ستاد رفع تداخلات در استان تشکیل و با بررسی همه جانبه و اقدامات فنی و حقوقی از سال 95 تاکنون 56 هزار هکتار از اراضی تعیین تکلیف شده و در سال 98 نیز 24 هزار هکتار از اراضی استان تعیین و تکلیف خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال 98 عملیات کاداستر اراضی کشاورزی به منظور حدنگاری و آمایش اراضی کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود چون اجرای این عملیات علاوه بر آنکه اطلاعات ذی‌قیمتی در اختیار برنامه‌ریزان بخش کشاورزی قرار می‌دهد، با همراهی ثبت اسناد استان گامی در جهت سند دار کردن اراضی کشاورزی محسوب می‌شود.

موسوی در پایان اعلام کرد: سطح اجرای کاداستر در سال جاری 15 هزار هکتار مربوط به شهرستان طالقان است که با اجرای آن 63 هزار هکتار از اراضی استان حد نگاری شده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403