8.5 تن تخم مرغ فاسد در آذرشهر معدوم شد


8.5 تن تخم مرغ فاسد در آذرشهر معدوم شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: 8.5 تن تخم مرغ فاسد و غیربهداشتی با بار میکروبی بالا، پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع قضایی در شهرستان آذرشهر معدوم‌سازی شد.

امیرحسین بهداد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: در بازرسی های به عمل آمده توسط بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان آذرشهر، هشت و نیم تن تخم مرغ غیربهداشتی، غیر مجاز و فاسد در یکی از انبارهای این شهرستان کشف و ضبط شد که پس از اخذ حکم قضایی معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه این واحد متخلف در نظر داشت تخم مرغ های فاسد را وارد چرخه مصرف انسانی کند، افزود: دامپزشکی در زمینه تامین مواد غذایی سالم با جدیت عمل می کند و متخلفان با تشکیل پرونده جهت صدور حکم تحویل مراجع قضائی شده اند.

مدیرل دامپزشکی آذربایجان شرقی به مردم توصیه کرد تخم مرغ های دارای تاریخ تولید و انقضاء درج شده برروی پوسته (تخم مرغ های هویت دار) را از فروشگاه های معتبر تهیه کرده و از خرید تخم مرغ از دست فروش ها خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شستن تخم مرغ قبل از قرار دادن در یخچال موجب ورود میکروارگانیسم ها به داخل آن می شود، گفت: مردم توجه کنند که مخلوط شدن زرده و سفیده و استشمام بوی تعفن محتویات از علائم تخم مرغ فاسد و تاریخ منقضی است.

بهداد از همشهریان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

۶۱۳۲/۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان