یکی از صنایع مادر کشور در منطقه ویژه جهان‌آباد مستقر شود


یکی از صنایع مادر کشور در منطقه ویژه جهان‌آباد مستقر شود

استاندار همدان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد منطقه منحصر به فرد است، از وزیر صنعت خواست: یکی از صنایع مادر در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد مستقر شود.

به‌گزارش ایسنا، سید سعید شاهرخی شنبه 26 مرداد در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه نرخ بیکاری بهار امسال همدان 6.1 درصد بوده است، گفت: استان همدان رتبه اول را در کاهش بیکاری در کشور داشته است.

وی با اشاره به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان همدان، تصریح کرد: نرخ مشارکت استان همدان در سال گذشته 42.2 بوده است که امسال به 44.2 ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه در استان همدان بیش از 1000 واحد فعال وجود دارد، کرد: با وجود تحریم ها هیچ واحدی در همدان در اثر تحریم ها تعطیل نشده است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت در سال رونق تولید در همه بخشها میزان سرمایه‌گذاری واحدهایی که 30تا 60 درصد فعالیت دارند را احصا و برای نوسازی و افزایش ظرفیت آنها برنامه ریزی کرده‌ایم.

استاندار همدان اظهارکرد: برای فرآوری سنگ، تولید سیلیس و فروسیلیس و تولید منیزیوم از دولومیت 1500 میلیارد تومان پروژه در دست اقدام است که تا پایان برنامه 3 ساله به نتیجه خواهد رسید.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری، حمایت از مشاغل موجود و احیا واحدهای تعطیل، افزود: برای واحدهای راکد برنامه هایی در دست اقدام داریم.

شاهرخی با بیان اینکه استان همدان در اقتصاد مقاومتی رتبه اول را دارد، ادامه داد: استان همدان تا کنون 527 پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده و 100 پروژه را نیز امسال واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان به مثابه کارگاهی بزرگ سازندگی است، گفت: استان همدان یک استان پویا و فعال بوده و به مثابه کارگاهی بزرگ سازندگی به صنعت، تولید و کارهای عمرانی پرداخته‌ است.

استاندار همدان عنوان کرد: سند راهبردی و عملیاتی برای 3 سال پیش روی استان تدوین شده است که مقصد آن برنامه ششم و پایان دولت است و براساس آن باید نرخ بیکاری استان به 7.1 درصد برسد.

وی ادامه داد: براساس سند راهبردی استان همدان باید سالیانه 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت بگیرد و با این میزان سرمایه‌گذاری 60 هزار شغل پیش‌بینی شده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا