همایش بین المللی امام علی (ع) در هند


همایش بین المللی امام علی (ع) در هند

 آیت الله اراکی در همایش بین المللی حضرت علی(ع) در دهلی تو گفت: مشکلات جهان اسلام از آن روزی شروع شد که حکومت های اسلامی پس از حضرت علی(ع) از راه نبوی فاصله گرفتند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تشریح ویژگی های حکومت حضرت علی(ع) عدالت محوری و حفظ بیت المال را از بارزترین خصوصیات آن برشمرد.

آیت الله محسن اراکی که صبح امروز در همایش بین المللی حضرت علی(ع) در دهلی تو سخن می گفت ، افزود: مشکلات جهان اسلام از آن روزی شروع شد که حکومت های اسلامی پس از حضرت علی(ع) از راه نبوی فاصله گرفتند.
وی مبنای حکومت علی(ع) را مردم و خواست شهروندان معرفی کرد و گفت: مردم با حضور در مقابل منزل امیرمومنان خواستار حاکم شدن حکومت ایشان در جامعه شدند.
آیت الله اراکی ویژگی دوم حکومت علوی را مجبور نکردن مردم به بیعت برشمرد و افزود: در حکومت های پس از حضرت علی ، حاکمان با زور سرنیزه افراد را به بیعت مجبور می کردند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه خصوصیت سوم در زمامداری حضرت علی اجرای عدالت کامل است ، تصریح کرد: حضرت در تمام ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی عدل و انصاف را رعایت می کرد و در حفظ بیت المال بسیار کوشا بود.
وی برابری و تقسیم بیت المال به میزان مساوی در بین شهروندان را ویژگی بارز حکومت علوی بیان کرد و افزود: مقید بودن حضرت امیرمومنان به اجرای کامل این اصل ، دشمنی های زیادی را برای حضرت به وجود آورد .
آیت الله اراکی عدالت کارفرمایان را مورد تاکید حضرت علی(ع) برشمرد و گفت: حضرت علی ، والیان و نمایندگان خود را در امور روزمره به پرهیز از تعامل با ثروتمندان و طبقه اشراف توصیه شدید می کرد.
وی با بیان اینکه برقراری حکومت اسلامی و ایجاد عدل هدف حکومت علی(ع) بوده است ، تاکید کرد: امیر مومنان بارها در سخنان و نیز به صورت عملی نشان دادند که تنها هدف حاکمیت برقرار کردن قوانین و مقررات اسلامی و گسترش عدل است.
این همایش بین المللی به مناسبت نامگذاری امسال در شبه قاره هند به نام حضرت علی(ع) برگزار شده است.
این مراسم که از امروز در مرکز فرهنگی اسلامی دهلی نو آغاز به کار کرده است تا دوشنبه ادامه دارد.
شات لیست
1- آیت الله اراکی رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی
2- خانم زهیرا محقق
3- عقیل الغروی مجری همایش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!