معاون استاندار: صنعت گردشگری به توسعه اصفهان می انجامد


معاون استاندار: صنعت گردشگری به توسعه اصفهان می انجامد

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: صنعت گردشگری یکی از اولویت های این استان در زمینه توسعه است که باید بیش از پیش به این مهم توجه شود.

حسن قاضی عسگر روز شنبه در جلسه شورای اداری گلپایگان در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به این که استان در منطقه کم آب قرار گرفته و دیگر امکان توسعه صنایع آب بر و آلاینده در محدوده منطقه وجود ندارد، افزود: باید به سمت زمینه های جدید از جمله توسعه گردشگری، ایران گردی و استقبال از توریسم به عنوان یک انتخاب حرکت کنیم.

وی به فعالیت خوب گردشگری در گلپایگان اشاره و خاطرنشان کرد: با توسعه گردشگری گردش مالی و توزیع ثروت انجام می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اظهارداشت: آمار نرخ بیکاری استان در استان اصفهان از ۱۴،۱ در گذشته اکنون به ۱۰،۷ کاهش یافته که نشان می دهد حرکت در زمینه اشتغال در این استان روند مثبتی را طی می کند اما جای کار دارد و باید تک رقمی شود.

قاضی عسگر بر ضرورت فعال تر کردن کارگروه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال و اصلاح کاهش روند استعلام ها در شرایط کنونی کشور تاکید کرد و گفت : باید با برنامه ریزی مناسب، تشکیل کمیته های تخصصی، حل مشکلات تولید کنندگان برای ادامه فعالیت و تاسیس واحدهای تولیدی جدید با احصای توانمندی و نیازهای منطقه برای رونق تولید در استان و شهرستان تلاش کنیم.

وی ادامه داد : طرح های راکد یا طرح هایی که بین ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بررسی و در صورتی که توجیه اقتصادی دارند کمک کنیم راه اندازی شوند تا شاخص های رونق تولید و اشتغال در استان ارتقا یابد.

نماینده رئیس جمهوری در امر نماز با اشاره به اینکه نماز نعمتی است که خداوند به ما داده که با ساحت قدس الهی ارتباط داشته باشیم افزود: همه موظفیم در ترویج فرهنگ و اقامه نماز با تمهدات لازم بخصوص در ادارات حوزه مسوولیت تلاش کنیم.

محمد حسین رضایی با بیان اهمیت نماز در اسلام به عنوان یک فریضه الهی گفت: پیام های رهبری، آیین نامه های دولت و بخشنامه های مختلف گویای تاکید اقامه نماز در نظام اسلامی است و همه مسوولان خود با حضور در نماز اول وقت در ادارت الگوی دیگر همکاران باشند.

فرماندار گلپایگان با تبریک ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن و با اشاره به اینکه مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان در برگزاری اقامه نماز اهتمام لازم را دارند افزود: در بودجه تملک دارایی امسال شهرستان از اوراق توازن برای اولین بار ۲۵۰ میلیون تومان به کانون های فرهنگی مساجد اختصاص یافت.

حسین یار محمدی به برگزاری یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قران مهدهای قرآن سراسر کشور با عنوان ترنم وحی از ۲۱ مرداد ماه تا ۲۴مرداد در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار و دومین جشنواره ملی کباب و لبنیات از ۲۴ تا ۲۵ در گلپایگان اشاره کرد و گفت : برگزاری این دو رویداد مهم که با همدلی، وحدت و تعامل خوب مسوولان اجرایی و بخش خصوصی انجام شد در ترویج فرهنگ قرآنی و رونق تولید، اشتغال و گردشگری در این منطقه تاثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی امام جمعه گلپایگان با تبریک مناسبت های دهه ولایت و عید غدیر و با اشاره به اینکه نماز به عنوان پرچم اسلام و هویت دین است بر ضرورت اختصاص ایجاد فضای مناسب برای برگزاری نماز در ادارات و اقامه نماز جماعت اول وقت تاکید کرد.

در ادامه جلسه تمبر اختصاصی دومین جشنواره کباب و اولین جشنواره لبنیات بین مسوولان توزیع شد.

شهرستان گلپایگان در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

۶۰۲۶//۷۱۳۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی