روایت امین لحود از مقاومت 33 روزه لبنان و صلابت نصرالله


روایت امین لحود از مقاومت 33 روزه لبنان و صلابت نصرالله

بیروت- ایرنا- امیل لحود رئیس جمهور پیشین لبنان با بیان اینکه سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله ختم کلام است، اظهار داشت: متاسفانه از سال 1991 کسی باور نمی کرد می توانیم بر اسرائیل غلبه پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، لحود افزود: نسل آینده باید تاریخ را با واقعیت های آن بداند.

وی یادآورشد که در سال 2006 در نخستین روز بمباران لبنان توسط اسرائیل درخواست کردم نشست هیات وزیران برگزار شود، اما قبل از برگزاری نشست به حومه جنوبی لبنان رفتم؛ جایی که شهروندان ترسیده بودند در آنجا به آنها گفتم من رئیس جمهور لبنان هستم و با همراهی حزب الله و سید حسن نصرالله هیچکس نمی تواند بر ما تسلط پیدا کند و حتی وارد یک متر از سرزمین ما شود.

لحود ادامه داد : پس از دیدار با دبیرکل حزب الله، به نشست هیات دولت رفتم و وزرا را وحشت زده دیدم.
رئیس جمهوری پیشین لبنان توضیح داد که نسل های آینده باید یاد بگیرند، به دلیل برخورداری از حقوق و کرامت، نباید ترسی به دل راه بدهند. با همین تصمیم که آماده مرگ در راه سرزمین خود هستیم، پیروزی به ثمر رسید. من با نصرالله ملاقات کردم و در باطن او اراده بازگرداندن غزت لبنان را دریافتم، در حالی که شخصا او را نمی شناختم.

وی تاکید کرد: نباید به خاطر سیاست خونی که برای عزت و شرافت لبنان ریخته شد، هدر دهیم. باید از تاریخ درس گرفت زیرا تاریخ ما را به آیندگان معرفی خواهد کرد.

نصرالله عصر روز گذشته به مناسبت سیزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ سال 2006 معروف به جنگ 33 روزه سخنرانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...