آزادگان؛ برگ زرین دفاع‌مقدس


آزادگان؛ برگ زرین دفاع‌مقدس

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از آزادگان به عنوان پرچم‌داران عزت و افتخار، صاحبان مقاومت و برگ زرینی از دفاع‌مقدس یاد کرد که هیچ‌گاه تلاش‌ها و صبوری‌های آنان قابل درک نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده شنبه‌شب به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور در آیین گردهمایی آزادگان استان هرمزگان در شهرک فجر بندرعباس با بیان اینکه جوانان امروز فرهنگ دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند، خطاب به آزادگان اظهارداشت: دفاع مقدس فقط یک خاطره و حادثه نیست، بلکه یک بار فرهنگی و ارزشی به همراه دارد نگذارید خاطرات و ارزش‌ها در سینه‌هایتان دفع شود.

وی هم‌چنین از آزادگان خواست در محافل جوانان خاطرات خود را بازگو کنند و نگذارند در اندیشه و باورهای جوانان گسست فکر و اندیشه، باورها و ارزش‌ها ایجاد شود، زیرا این خاطرات با خود پیام، درس، تحلیل را به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: آنچه بر ملت ایران در دوران اسارت بر شما گذشت را نگذارید فراموش شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده گفت: جوانان و نسل‎های آینده باید خاطرات و رنج‌ها و دردهای شما در زندان‌های بعثی را بفهمند تا قدر این انقلاب اسلامی بدانند و با اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل و فرهنگ دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

وی خطاب به رزمندگان و آزادگان یادآور شد: خاطرات خودتان را دست‌کم نگیرد کسانی که زبان گویا ندارند خاطرات خود را برای اهل قلم بازگو کرده یا با ضبط صدای خودتان آن را در اختیار نویسندگان این حوزه قرار دهید تا مکتوب شود و نسل به نسل مردم با خاطرات آزادگان خود را بخوانند.

دفاع مقدس دست‌مایه تاریخ برای آیندگان

امام جمعه بندرعباس با بیان این جمله که؛ ما به دنبال تصرف سرزمین نیستیم ما باید دل‌ها را فتح کنیم، به اهمیت گسترش مرزهای عقیدتی در پیوند فتح خرمشهر و شخصیت امام خمینی(ره) اشاره کرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ابرازداشت: روزی که امام راحل فرمودند خرمشهر باید آزاد شود می‌دانستند این حرف تحقق پیدا می‌کند و خرمشهر آزاد شد و این جمله امام معادله‌ها را در دنیا عوض کرد.

وی در این رابطه به خطابه رهبرمعظم انقلاب در سوم خرداد سال ۹۵ به جوانان کشور اشاره کرد و اظهارداشت: ایشان فرمودند آینده انقلاب اسلامی متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ و امروز آن جمله امام راحل و این خطاب رهبر انقلاب باعث گسترش مرزهای عقیدتی در دنیا شده است.

امام جمعه بندرعباس از دفاع مقدس به عنوان دست‌مایه تاریخ برای آیندگان و از آزادگان نیز به عنوان سرمایه‌های این انقلاب و نظام یاد کرد و افزود: امروز مرزهای عقیدتی انقلاب اسلامی به خلیج عدن، مدیترانه و آمریکای لاتین و آفریقا رسیده است و این مرزها را امثال شیخ زکزاکی‌ها پیش ‌می‌برند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ابرازداشت: صبوری شما در دوران دفاع مقدس سخت و در دوران اسارت سخت‌تر است، اما امروز این صبوری سخت‌تر می‌باشد و پاسخ به این چرایی نیز روشن است، زیرا مرارت‌های شما در دفاع مقدس و دوران از یک جنس دیگر بود.

وی ادامه داد: شما آزادگان آرمان‌هایتان را در آن دوران سخت حفظ کردید و زیر شلاق‌ها آرمان انقلاب به عزت یک ملت به نمایش گذاشتید شما در زندان بعثی‌ها یک فرد نبودید، بلکه نماینده یک ملت بزرگ بودید امروز نیز کار شما سخت‌تر بوده، لذا تحمل سختی‌ها و مرارت‌ها طبیعت حرکت‌های انقلاب و انقلاب‎های بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: مدیریت جهادی و تجربه دفاع مقدس و دوران‎های سخت مرارت‌های اسیران در زندان‌های بعثی باید در متن جامعه و دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

آزادگان؛ سند افتخار ایران

استاندارهرمزگان نیز آزادگان را سند افتخار ملت ایران یاد کرد و اظهارداشت: سختی‌ها و شکنجه‌های روحی و جسمی آزادگان با فیلم دیدن و فیلم‌ساختن قابل درک نیست.

فریدون همتی ادامه داد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با تکیه بر خداوند متعال، توسل به ائمه اطهار(ع) و پیروی از ولایت فقیه در برابر دشمن ایستاد و پیروز شد.

وی افزود: آزادگان بزرگوار، سخت‎ترین شرایط و شکنجه‎های دشمنان را با استقامت و صبوری تحمل کردند و امروز به برکت آن سختی‌ها و مقاومت‌ها و به برکت دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران در موقعیت برتر و ممتاز در تاریخ ایران قرار دارد.

همتی با بیان اینکه امروز برای دفاع بازدارندگی از کشور مجهز به تجهیزات پیشرفته و مدرن دفاعی هستیم، نمونه این پیشرفت را به سرنگونی پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» آمریکا در سواحل هرمزگان توسط سپاه اشاره کرد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: دشمنان بدانند این ملت در شرایط تحمیل تحریم‌ها به کشور، با اتحاد، همدلی، کار، تلاش و کوشش شبانه‌روزی و تبعیت از ولایت فقیه، سرافراز و موفق خواهد بود.

وی اظهارداشت: با استفاده از فرصت‌های موجود در این شرایط، می‌توانیم اقتصاد کشور را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی بسازیم تا دیگر دشمن نتواند در زمینه اقتصاد به ما لطمه بزند.

همتی اضافه کرد: استان هرمزگان دارای ۳۴۰ آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس است که هر کدام از آن ها ستارگان درخشان این استان هستند و با تمام وجود برای خدمت‌رسانی به آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

خاطره‌گویی آزاده هرمزگان از حجت‌الاسلام ابوترابی

عیسی ذاکری رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس هرمزگان از حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی به عنوان سنگ صبور اسرا در دوران اسارت و پشتوانه نظام و حافظ آرمان‎های انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی با بیان اینکه زندگی مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی در دوران اسارت سراسر درس آزادگی و استقامت بود، افزود: جا داشت در مراسم امشب حداقل یک تمثال از آن مرحوم در این سالن قرار داده می‌شد.

این آزاده هرمزگانی هم‌چنین با بیان اینکه رابطه‎های مسوولان و مردم در دوران دفاع مقدس نزدیک‌تر بود، ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی شب وقتی آزاده‌ها می خوابیدند پتو روی روی آنها می‌کشید و پای آن‌ها را می‌بوسید.

ذاکری خواستار برگزاری پاسداشت مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی در تمامی استان‌ و شهرستان‌ها شد و افزود: نشست‌های رزمندگان و آزادگان را با یاد و جایگاه حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی مبارک کنید.

وی افزود: در دفاع مقدس رزمندگان جهادی وارد عرصه جنگ و مبارزه شدند و توقع هدیه هم ندارند زیرا ما حاضریم برای این نظام و رهبرمان جان بدهیم.

استان‌هرمزگان دارای یکهزار و ۲۶۰ شهید، پنج‌هزار جانباز و ۳۴۰ آزاده است.

۹۸۸۷/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)