کتاب حس غریب یک مهاجر در گچساران رونمایی شد


کتاب حس غریب یک مهاجر در گچساران رونمایی شد

گچساران- ایرنا- کتاب حس غریب یک مرغ مهاجر خاطرات آزاده علی محمد بیات فر شامگاه یکشنبه  در آیینی با حضور امام جمعه و مسئولان گچساران رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، علی محمد بیات فر نوجوان گچسارانی در ۱۶ سالگی و در چهارم تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به اسارت نیروهای بعثی درآمد.

"حس غریب یک مرغ مهاجر" در برگیرنده خاطرات علی محمد بیات فر از دوران انقلاب و ۲۶ ماه اسارت وی در اردوگاه بغداد است که البته این خاطرات بصورت کوتاه و گویا نوشته شده است.

خاطره های این آزاده از زمان پیروزی انقلاب آغاز می شود و تا رفتن به جبهه، نحوه اسارت توسط نیروهای بعثی و خاطرات دوران اسارت در زندان های عراق تا بازگشت به کشور ادامه می یابد.

وی متولد ۲ مهر ۱۳۴۹ ساکن شهرستان گچساران است که چهارم تیر سال ۱۳۶۷ در منطقه جزیره مجنون به اسارت نیروهای بعثی درآمد و پس از ۲ سال و ۲ ماه اسارت در شهریور سال ۱۳۶۹ از زندان های بعثی آزاد و به کشور بازگشت.

کتاب حس غریب یک مرغ مهاجر توسط انتشارات نگارستان ادب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

امام جمعه دوگنبدان در این آیین گفت: کتاب مهمترین راه انتقال فرهنگ دفاع مقدس است و کتاب هایی که با موضوع خاطرات رزمندگان اسلام است می تواند راهگشای جوانان امروز باشد.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی افزود: کتاب حس غریب یک مرغ مهاجر که خاطرات دوران اسارت یک آزاده را بازگو کرده یکی از بهترین کتاب ها برای انتقال فرهنگ ایثار و شجاعت دوران دفاع مقدس به نسل جوان امروز است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: ۳۱۷ آزاده، زیر پوشش فعالیت‌های این نهاد در استان هستند.

احمد بهرامی افزود : بیشترین آمار آزادگان زیر پوشش بین سنین ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۳ هستند و تمام آنها در سطح استان زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران و فعالیت های مختلف مورد نیاز هستند.

وی اظهار داشت: آزادگان این استان ۲ تا ۱۰ سال سابقه اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق دارند.

گچساران دارای ۹۹ نقرآزاده است که دارای ۲ تا هشت سال سابقه اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق هستند.

۲۰۸۲/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه