بد حجابی دغدغه فرهنگی جامعه


بد حجابی دغدغه فرهنگی جامعه

بروجرد - ایرنا - علت اصلی ترویج بد حجابی به عنوان یکی از دغدغه های فرهنگی جامعه ضعف باورهای مذهبی و اعتقادات دینی است.

با نگاهی سطحی به جامعه و حضور دختران و زنان بد حجاب به این باور دست می یابی که یکی از مهمترین عوامل گسترش ناهنجاری بی حجابی در سطح جامعه سست شدن پایه های فکری و مذهبی افراد است.

در سال های اخیر و تشدید جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی شاهد ترویج بد حجابی در جامعه هستیم به گونه ای که دختران و بانوان دیگر بد حجابی را منفور و منکر ندانسته و به عنوان یک افتخار به آن نگاه می کنند.

در فصل تابستان مدهای عجیبی از بد حجابی ترویج داده می شود تا آنجا که از برداشتن و کوچک شدن روسری و کوتاه شدن آستین مانتو و شلوار پیش رفته است.

ورود مانتوهای فاقد هر گونه دکمه با آستین کوتاه و شلوارهای ساپورت کوتاه ناشی از رواج بد حجابی که ریشه و علت اصلی برهنگی اجتماعی و بی توجهی به پوشش اسلامی را به دنبال دارد.

بد حجابی رواج یافته در جامعه موجب هدر رفتن وقت و ثروت های عظیمی برای پاسخگوی به میل مدپرستی و چشم و هم چشمی ها ی افراد بی حجاب دارد.

صورت دیگر بدحجابی متاسفانه شلوغ شدن کلینیک های زیبایی و انواع جراحی های زیبایی است که مشکلات بسیاری برای سلامتی افراد به بار می آورد.

بی اهمیت و عادی شدن بی حجابی در جامعه اسلامی یکی دیگر از مشکلات متعددی است که با امر به معروف و نهی از منکر و بیان ارزش حجاب در سلامت فرد و جامعه قابل حل است.

ضعف معاد باوری و اعتقاد به حضور خداوند موجب شده تا بد حجابی به عنوان ویروسی فراگیر شده و همه اقشار را درگیر نماید تا آنجا که پسران همانند دختران لباسهای تنگ و کوتاه پوشیده و با ظاهر آراسته مردانه فاصله گرفته اند.

برای معتقد کردن دختران و زنان به پوشش مناسب تنها وضع قوانین و برپایی سمینار و گفتمان های دینی کافی نیست، هر چند که همه ی این تلاش ها در جهت ارتقاء سطح کیفی باورهای دینی و مذهبی است، ولی آنچه مسلم است، باور به وجود خدا وند و تقویت باورهای دینی است تا سطح آگاهی و دانش افراد به قلب و دل آنها سرایت نکند.

یک خانم محجبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در سال های اخیر بسیاری از رسانه ها به خصوص شبکه های تلوزیونی نوعی از فرهنگ بد حجابی را دربرنامه های خود ترویج می دهند، که مسئولان فرهنگی و مبلغان مسائل دینی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر این مهم سبب شده تا تولید کنندگان داخلی نیز با بهره گیری از مدهای روز کشورهای غربی تولید البسه ای را که با فرهنگ ایرانی اسلامی مغایر است در دستور کار قرار دهند به طوری که امروزه بسیاری از مانتوهای موجود در لباس فروشی های بدون دکمه باشند که وجود این موضوع به نوبه خود به عامل بدحجابی تبدیل شده است.

این خانم محجبه بیان کرد: ترویج فرهنگ حجاب نیازمند عزم جدی مسئولان در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی و تولیدی است.

مسئول کمیسیون بانوان و خانواده فرمانداری بروجرد گفت: حجاب زیبایی انسان را افزون می کند و مرد نیز باید در کنار زن محجوب باشد تا امنیت در جامعه حکم فرما شود.

اعظم همتی افزود: حجاب به معنای سلب آزادی نیست بلکه سلامت جسمی، روحی و روانی جامعه در سایه حجاب حفظ می شود.

وی ضمن ابراز نارضایتی از وضع حجاب در جامعه اظهارداشت: در جامعه ای که بی حجابی رواج پیدا کند، چشم و هم چشمی ها و ارائه هر چه بهتر زینت آرایی، تمامی نخواهد داشت و زنان سعی می کنند تا چشمان بیشتری را متوجه خود سازند و جامعه را از فعالیت های سالم محدود کنند و به تبع آن نیز معنویت در جامعه کمرنگ خواهد شد.

یک جامعه شناس بروجردی گفت: حجاب مسئله ای سلیقه ای و فردی نیست که به تصمیم شخصی افراد باز گردد زیرا عدم رعایت آن سبب گسترش بی بندوباری و فساد در جامعه شده و بی تردید، دامن ساختار خانواده را نیز خواهد گرفت.

حامد پرچی افزود: در سایه حجاب هم برای زن و هم برای مرد ارزش های انسانی حفظ و شاهد کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی، آرامش و پایداری نهاد مقدس خانواده خواهیم شد.

وی بیان کرد: با افزایش برهنگی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی در دنیا به طور مداوم بالا می رود و بی علاقگی به ازدواج در جامعه ای که بی بند و باری پوشش دارد زیاد دیده می شود.

پرچی اضافه کرد: با رواج بی حجابی و افول شخصیّت فرد بد حجاب، بی بندوباری در جامعه رایج و نظام خانوادگی مختل می گردد و در نتیجه امنیّت اجتماعی از افراد جامعه، سلب می شود.

با توجه به واقعیّت های موجود از حجاب در جامعه، باید تمام ابزارهای فرهنگ ساز مانند نهادهای آموزش و پرورش، دانشگاه ها، تبلیغات اسلامی و صدا و سیما به سوی ارزش های اسلامی که یکی از بارزترین آنها حجاب برتر و امنیت اجتماعی فراگیر است بیشتر هدایت شود.

7273/۶۰۵۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت