ستاد اطعام غدیر 110 هزار غذا در اصفهان، یزد و مرکزی توزیع می کند


ستاد اطعام غدیر 110 هزار  غذا در اصفهان، یزد و مرکزی توزیع می کند

اصفهان- ایرنا- مسوول روابط عمومی ستاد مردمی اطعام غدیر از توزیع 110 هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در استان‌های اصفهان، یزد و مرکزی خبر داد.

علیرضا رحمانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این طرح برای نهمین سال متوالی با هدف احیای سنت حسنه اطعام غدیر برگزار می‌شود.
وی افزود: این ستاد مردمی فعالیت خود را از ۹ سال گذشته در اصفهان آغاز کرد و امسال قرار بر این بود که با مشارکت مردم، بیش از ۹۰ هزار پرس غذا در استان های اصفهان، یزد و مرکزی طبخ و توزیع شود که با توجه به استقبال و مشارکت مردم به ۱۱۰ هزار پرس افزایش پیدا کرد.
مسوول روابط عمومی ستاد مردمی اطعام غدیر اضافه کرد: توزیع این غذا با همکاری خیریه‌ ها، مساجد، گروه های فرهنگی و جشن‌ های سطح شهر صورت می‌ گیرد.
وی با بیان اینکه جمع‌بندی و برآورد نهایی هزینه تهیه و توزیع این تعداد غذا هنوز انجام نشده است ادامه داد: هدف ما فقط توزیع غذا بین نیازمندان نیست و از مجموع ۱۱۰ هزار پرس غذا در عید غدیر ۶۰ درصد در مناطق محروم و ۴۰ درصد در دیگر مناطق توزیع می‌شود.
رحمانی با اشاره به توزیع ۱۱۰ هزار پرس غذا در سه استان کشور اضافه کرد: ۸۲ هزار پرس غذا در استان اصفهان، ۲۰ هزار پرس غذا در استان یزد و هشت هزار پرس غذا در استان مرکزی (اراک) توزیع خواهد شد.
به گفته وی، مواد اولیه پخت این غذاها از بهترین مواد تهیه شده و توسط یک‌هزار نفر آشپز و خدمه پخت و بسته بندی می‌شود.
مسوول روابط عمومی ستاد مردمی اطعام غدیر با بیان اینکه تعدادی از غذاها بصورت رایگان و تعدادی هم بصورت مشارکتی با هزینه ۵۵ هزار ریال برای هر پرس غذا بین مردم توزیع می‌شود تصریح کرد: برای برگزاری طرح اطعام غدیر هیچ سازمان و ارگان دولتی با ستاد مردمی اطعام عید غدیر همکاری ندارد.
وی خاطرنشان کرد: با پخش کلیپ‌های ستاد مردمی اطعام غدیر در فضاهای مجازی، مشارکت مردم برای اجرای این طرح در داخل و خارج کشور افزایش چشمگیری یافته است.
رحمانی بیان کرد: صداقت در نیت مشارکت‌کنندگان و الطاف امیرالمؤمنین(ع) باعث توسعه و گسترش اطعام در روز عید غدیر شده است.
گفتنی است؛ امسال طبخ غذا برای اطعام عید غدیر در روستای چریان (اصفهانک) صورت می‌ گیرد.
عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت های حسنه در این روز سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است.
۶۰۲۲/ ۷۱۵۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل