دعوت جامعه روحانیت شیراز از مردم برای حضور در جشن‌ غدیر


دعوت جامعه روحانیت شیراز از مردم برای حضور در جشن‌ غدیر

گروه اجتماعی ــ دبیر جامعه روحانیت شیراز طی پیامی اقشار مختلف مردم این کلان‌شهر را برای حضور در جشن عید غدیر که در مسجد جامع شهدا برگزار می‌شود، دعوت کرد.

دعوت جامعه روحانیت شیراز از مردم برای حضور در جشن‌ غدیر

به گزارش ایکنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن عید غدیر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

«مردم شریف و ولایتمدار استان فارس و شهر مقدس شیراز

رمز عید بودن «غدیر»، اکمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت‏ بود. به فرمان پیامبر خدا(ص) مسلمانان مأموریت یافتند «ولایت‏» را به‏ صاحب ولایت تبریک گویند و با آن حضرت بیعت کنند. رسول خدا نیز بر این نعمت الهى شادمانى کرد و فرمود: «الحمدلله الذى فضلنا على جمیع العالمین» پس علت اهمیت عید غدیر، مسئله ولایت است.

روز عید غدیر پرتوی از ولایت خدا در میان مردم تجسم پیدا کرد و این‏چنین بود که دین کامل شد. بدون تعیین و تبیین این مسئله، دین واقعاً ناقص می‌‏ماند و به همین خاطر بود که نعمت اسلام بر مردم تمام شد.

با عنایت به اهمیت جایگاه غدیر در اسلام، روز اکمال دین و خشنودی پروردگار و روز تعیین وصی برای پیامبر اکرم(ص)، انتظار است مردم ولایت‌مدار استان فارس حضور چشمگیری در مراسم و جشن‌های عید سعید غدیر که در جای جای استان پهناور فارس برگزار می‌شود، داشته باشند.

همچنین از مردم ولایت‌مدار شهر مقدس شیراز دعوت به‌عمل می‌آید که در روز سه‌شنبه مورخ 29 مرداد 98 به‌منظور تبریک این عید فرخنده و پر خیر و برکت به محضر حضرت احمدبن موسی‌الکاظم شاهچراغ (ع) تشرف و سپس با حضور در مراسم جشن بزرگی که با حضور آیت‌الله دژکام، نماینده معزز مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه محترم شیراز و اعضای محترم جامعه روحانیت شیراز و سایر علمای شهر در مسجد شهدا (مصلی قدیم نماز جمعه) رأس ساعت 10 صبح برگزار می‌شود، شرکت و حضور حداکثری داشته باشند».
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403