غدیر سراسر سیاست دینی است


غدیر سراسر سیاست دینی است

امام‌جمه موقت تهران با بیان‌اینکه ولایت امیرالمومنین(ع) سرچشمه جریانی است که از آدم تا خاتم(ص) وجود داشته و تا زمان امام عصر(عج) ادامه دارد، گفت: غدیر سراسر سیاست دینی است. محبت امام علی(ع) اکسیری است که دل از غیر خدا می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امروز (یکشنبه، 27 مرداد ماه) در هفتمین جشن ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک عید سعید غدیر، اظهار کرد: این عید تابلویی برای انسانیت است و عیدی است که آیین و شریعت و سبک زندگی در آن ارائه می‌شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: حضرت علی(ع) فقط امیرالمومنین است آن هم به دو جهت چرا که مولای متقیان فقط یک شخصیت نیست بلکه سرچشمه جریانی است که از آدم تا خاتم و تا زمان امام عصر(عج) ادامه دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: در آیه‌ی مباهله نیز وارد شده است که اشرف مخلوقات رسول اعظم(ص) است و حضرت رسول(ص) به تسری آیه در حضرت علی(ع) تاکید می‌کند.

صدیقی یادآور شد: در وصف حضرت علی(ع) آمده است که فاطمه بنت اسد(س) بعد از سه روز در خانه خدا ایشان را به دنیا می‌آورد. یعنی امیرمومنان(ع) از بدو تولد تا غروب حیات در خانه خدا صدها معجزه و کرامت داشته است.

وی افزود: اولین فردی که برای پیامبر(ص) قرآن می‌خواند، حضرت علی(ع) است که سوره مبارکه مومنون را قرائت می‌کند. خوراک روح حضرت علی(ع) علم و معرفت و ثمره معرفت، محبت است و محبت، موتور حرکت انسان به سوی اهداف است. دل بی‌محبت، دل مرده است. محبت حضرت علی(ع) اکسیری است که باعث می‌شود دل را از غیر خداوند قطع کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر این موضوع که انسان برای نجات خود باید شناخت نسبت به هستی داشته باشد و مبدا آن شناخت وجود حضرت علی (ع) است، گفت: به جز حب به دنیا هیچ چیزی باعث نمی‌شود که انسان حضرت علی(ع) را که رهبری و زمامداری حق است، کنار گذاشته و به غیر از ایشان را انتخاب کند.

صدیقی متذکر شد: برخی می‌گویند در کلمه «انّما» که حضرت رسول(ص) در حدیث غدیر نقل می‌کنند معنی نصرت و دوستی را دارد در حالی که به این معنی نیست، چرا که تمام مومنین باید یکدیگر را دوست داشته باشند و ولایت با حصر «انّما» فراتر از محبت و تعاون است.

وی ادامه داد: فرد حاکم باید رونق دهنده و برپاکننده نماز باشد. در پرتو ارتباط با خداوند است که ارتباط با خلق را تنظیم و گرفتاری‌های مادی و نیازهای معنوی را برطرف می‌کنیم. حضرت علی(ع) در حین نماز فقرا را از یاد نمی‌برد چنین فردی باید حاکم است. حضرت امیر(ع) با عشق و محبت نیازهای اطرافیان را رفع می‌کرد.

صدیقی در ادامه با اشاره به شخصیت علامه طباطبایی(ره) تاکید کرد: ایشان در کتاب «شیعه در اسلام» به این موضوع اشاره می‌کند که امام دارای سه شان است: اول آنکه امام خلافت جامعه را در دست دارد و حاکمی عادل است. خلیفه خدا، نماینده خدا است و این خود ولایت و عبودیت است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر افزود: نکته دوم تبیین و حراست از معارف دین است یعنی اسرار قرآن در وجود او است و خود، قرآن ناطق است و نکته سوم آنکه هدایت باطن را بر عهده دارد. همه ما قلب داریم اما وحی بر دلی نازل می‌شود که بستر و آمادگی آن را دارد. امام نقطه اتصال به خدا است. غدیر سراسر سیاست دینی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان با ارائه نکاتی از حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، خاطرنشان کرد: ایشان در جایی می‌گوید: خداوند در قرآن در سه مورد با پیامبر (ص) به صورت تهدید صحبت می‌کند یکی در بحث وحی است که وحی را نباید کم و زیاد کند. مساله دوم توحید است که خداوند فرموده اگر شرک در وجود تو راه پیدا کند ویروسی است که با نفوذ آن تمام اعمالت نابود می‌شود و سوم زمانی است که در روز غدیر می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ». ولایت فقیه ادامه غدیر است که امیدواریم امام زمان(عج) به زودی ظهور کرده و ولایت اصلی را بر عهده بگیرند.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش