هشت هزار تَن از قم در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند


هشت هزار تَن از قم در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

قم – ایرنا – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: هشت هزار تَن از این استان در نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 80 درصد رشد شرکت‌کننده داشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین امیر عطاءاله جباری روز یکشنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در قم اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ تن به صورت الکترونیکی و پنج هزار و ۳۰۰ تن به صورت مکتوب در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور در بخش های «کودک»، «نوجوان»، «جوان و بزرگسال» و «خانوادگی» برگزار شد، اضافه کرد: از این تعداد؛ پنج هزار و ۳۰۰ تن بزرگسال، یک هزار و ۷۰۰ تن کودک و ۹۰۰ تن نوجوان و بقیه در بخش خانوادگی در این جشنواره از قم حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در زمینه کتاب های مرتبط با امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) بود، گفت: امسال بخش ویژه جشنواره با موضوع کتاب های مرتبط با امام جواد(ع) نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برگزار شد.

این مراسم با حضور محمدرضا گروسی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر استان برگزار شد و در پایان از ۷۷ تن از برگزیدگان در بخش های گوناگون این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به ‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسی(ع) با بخش ویژه سیره حضرت ابن ‌الرضا امام جواد(ع) در ۲ بخش «فردی» و «خانوادگی» و به ۲ شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار ‌شد.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک