هنگ کنگ، صحنه تجمع موافقان و مخالفان


هنگ کنگ، صحنه تجمع موافقان و مخالفان

پکن- ایرنا- در حالی نا آرامی های شهر جزیره ای و ثروتمند هنگ کنگ در جنوب چین، از مرز دو ماه گذشت که این بار خیابان های شهر به صحنه گردهمایی موافقان و مخالفان تجمع، خشونت و نا آرامی ها تبدیل شده است.

به نظر می رسد مردم هنگ کنگ که از تجمعات اولیه که با هدف «توقف لایحه استرداد مجرمان به چین» صورت گرفت حمایت می کردند کم کم از طولانی شدن نا آرامی ها و تغییر اهداف و مواضع تجمع کنندگان ناراضی هستند و به همین دلیل برخی از آنها نه تنها تمایلی به حضور در این تجمعات ندارند بلکه خود نیز کمپین هایی با هدف مخالفت با ادامه ناآرامی ها راه انداخته اند.

مخالفان تجمع و خشونت در هنگ کنگ روز گذشته یک راهپیمایی بزرگ ۴۷۰ هزار نفری با عنوان «نه به خشونت» برگزار کردند، آنها در حالی که پرچم های چین و همچنین منطقه اداری ویژه هنگ کنگ را در دست داشتند پارچه نوشته هایی با عنوان «توقف شورش ها» و «نجات هنگ کنگ» در دست داشتند خواهان پایان یافتن خشونت ها شده و از پلیس هنگ کنگ ابراز حمایت کردند.

هنگ کنگ، صحنه تجمع موافقان و مخالفان تجمع مخالفان خشونت در پارک ویکتوریا هنگ کنگ

روز شنبه، در کنار مخالفان خشونت، تظاهرکنندگان هم در خیابان های هنگ کنگ راهپیمایی کردند آنها چندین بار با پلیس زد و خورد کردند.

اما امروز (یکشنبه) نیز به رغم ممنوعیت اعلام شده از سوی پلیس، تظاهراتی توسط یک گروه دموکراسی طلب برنامه ریزی شده است بیش از یک میلیون نفر در راهپیمایی هایی که پیشتر توسط این گروه برنامه ریزی شده بودند، شرکت کردند.

امروز معترضان که در پارک ویکتوریا تجمع کرده اند قصد دارند به سمت خیابان های شهر حرکت کنند اما پلیس اجازه حضور در خیابان ها را به آنها نداده است پلیس به نماینده این گروه که برای مجوز به اداره پلیس مراجعه کرده گفته است بعد از آن خشونت های چند روز قبل، نمی تواند امنیت تجمع کنندگان را تضمین کند و به همین دلیل نمی تواند مجوز راهپیمایی در خیابان های سطح شهر را صادر کند تجمع هفته پیش معترضان در خارج از پارک به خشونت میان پلیس و تجمع کنندگان کشیده شد.

تجمع امروز با مجوز پلیس برگزار شده است اما معترضان نمی توانند از پارک خارج شوند، بارش شدید باران باعث شده است تا معترضان از چتر استفاده کنند و چتر به نماد این اعتراضات هم تبدیل شده است.

هنگ کنگ، صحنه تجمع موافقان و مخالفان تجمع مخالفان خشونت در پارک ویکتوریا هنگ کنگ


حمایت هنگ کنگ از عملیات پلیس
اما همزمان حکومت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ در بیانیه ای ضمن محکوم کردن تجمع غیرقانونی روز یکشنبه معترضان، گفت حکومت از عملیات پلیس برای اجرای قوانین پشتیبانی و از تلاش پلیس هنگ کنگ برای احیا نظم و آرامش جامعه و مجازات و تنبیه تظاهرکنندگان خشونت طلب تشکر می کند.

در این بیانیه آمده است هنگ کنگ شهری بسیار امن بود اما متاسفانه در تظاهرات و تجمعات دو ماه اخیر، تظاهرکنندگان تندرو و خشونت طلب بارها به پلیس حمله کرده و از سلاح تهاجمی استفاده کردند و همچنین کلانتری ها را تخریب و ۱۸۰ افسر پلیس را زخمی کردند.

بیانیه می گوید غیر از فشار سنگین بر افسران پلیس، خانواده ها و منازل پلیس نیز مورد حمله و مزاحمت تظاهرکنندگان تندرو و خشونت طلب قرار گرفت اما با این حال، افسران هنوز بر کار خود پایبند هستند.

حکومت هنگ کنگ تاکید کرد از حق شهروندان برای بیان خواست و برگزاری تجمعات به روش صلح آمیز، حمایت می کند اما از آنها می خواهد با روشی صلح آمیز و عاقلانه نظرات خود را ابراز کنند و از توسل به خشونت و اقدامات قهرآمیز خودداری کنند.

هنگ کنگ، صحنه تجمع موافقان و مخالفان تجمع معترضان هنگ کنگی به لایحه استرداد مجرمان به چین

ممنوعیت استفاده از مدارس و دانشگاه ها برای خواست های سیاسی
حکومت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ چین همچنین با اشاره به اینکه هیچ کس نباید از مدارس و دانشگاها برای ابراز خواست های سیاسی خود استفاده کند تاکید کرد در آستانه آغاز ترم جدید، امیدوار است در مدارس آرامش برقرار شود و دانش آموزان و دانشجویان از آشوب های سیاسی دور بمانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی