شیخ زکزاکی به عنوان یک شهروند نباید از خدمات درمانی محروم شود/ پارلمان نیجریه قواعد حقوق بشر را برای شیخ اجرا کند


شیخ زکزاکی به عنوان یک شهروند نباید از خدمات درمانی محروم شود/ پارلمان نیجریه قواعد حقوق بشر را برای شیخ اجرا کند

تعدادی از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدامات دولت و ارتش نیجریه علیه شیخ ابراهیم زکزاکی خواستار آزادی ایشان و آغاز روند درمان وی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حواشی پیش آمده در روند درمان شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و عدم ارائه خدمات مناسب برای درمان بیماری وی، نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدامات دولت و ارتش نیجریه خواستار آزادی و آغاز روند درمانی او شدند.

امیری خامکانی: شیخ به عنوان یک شهروند نباید از خدمات درمانی محروم شود

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه گفت: پارلمان نیجریه به عنوان نمایندگان مردم این کشور باید از حق و حقوق آحاد ملت نیجریه دفاع کنند.

وی ادامه داد: شیخ زکزاکی به عنوان یک شهروند نباید از خدمات درمانی محروم شود و این حق هر انسان و حتی هر زندانی است که از امکانات درمانی برخوردار باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: شیعیان نیجریه جمعیت قابل توجهی هستند و شیخ ابراهیم زکزاکی مورد احترام این مردم است؛ بنابراین پارلمان نیجریه باید به احساسات و خواست ملت نیجریه به عنوان موکلین خود احترام بگذارند و برای سلامتی و درمان رهبر شیعیان نیجریه اقدامات لازم را انجام دهند.

امیری خامکانی تأکید کرد: مسائل پیش آمده برای شیخ ابراهیم زکزاکی مبحثی حقوق بشری است؛ چگونه می شود که یک فرد بیمار از درمان خود محروم شود در حالی که ابزار درمان وجود دارد.

نیکزادی پناه: پارلمان نیجریه اقدامات لازم را برای رهبر شیعیان این کشور انجام دهد

حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان با اشاره به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: تمامی کشورها در نقاط مختلف دنیا باید دو موضوع حقوق بشر و حقوق بین المللی را رعایت کنند.

وی افزود: قطع به یقین زمانی که فردی نیاز به درمان و کمک در یک کشور دارد باید به این مسئله رسیدگی شود؛ فلذا دولت و پارلمان نیجریه باید اقدامات لازم را در خصوص شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه انجام دهد.

این مقام مسئول با تأکید بر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در کل دنیا عنوان کرد: شاهد هستیم که در این برهه از تاریخ شیخ زکزاکی به وظایف انسانی، وجدانی و قانونی خود عمل می کند.

حسن پور: پارلمان نیجریه زمینه آزادی و درمان شیخ زکزاکی را فراهم کند

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه گفت: از پارلمان نیجریه می خواهیم با توجه به خدمات ارزشمندی که ابو شهیدان شیخ زکزاکی به بشریت و جهان اسلام داشته است، هر چه سریعتر زمینه آزادی شیخ را به دلخواه ایشان در هر نقطه از دنیا فراهم کند تا بتواند برای درمان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: آزادی و اقدام به معالجه از حداقل های حقوق انسانی و بشری در دنیا است اما متأسفانه شاهد هستیم که در قرن بیستم فردی که می خواهد برای درمان خود اقدام کند با مسائل و معضلات امنیتی مواجه می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه رفتار ارتش نیجریه و فشارهای امنیتی علیه شیخ زکزاکی در هند بسیار نامناسب بوده است، تأکید کرد: از وزرات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مصرانه خواستاریم تا با همتای خود در کشور نیجریه در این رابطه تماس هایی برقرار کند تا شیخ زکزاکی و تمام افرادی که در مسیر آزادی بیان فعالیت می کنند از حداقل حقوق انسانی برخوردار باشند.

زاهدی: پارلمان نیجریه قواعد حقوق بشر را برای شیخ زاکزاکی اجرا کند

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در واکنش به رفتار دولت نیجریه نسبت به درمان شیخ زکزاکی به خبرنگارما گفت: اقدام دولت نیجریه را در حمله به منزل شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه محکوم می کنیم؛ همچنین ترور و شهادت فرزندان ایشان و تعداد زیادی از شیعیان نیجریه را محکوم می کنیم.

وی اظهار داشت: از مجامع بین المللی انتظار داریم در این مورد ورود پیدا کنند و قواعد حقوق بشری مطابق با آن را دنبال کنند؛ ضمن اینکه در حال حاضر انتظار داریم تمامی آزادی خواهان، مبارزین و جریان مقاومت مخالفت خود را رسما اعلام کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس عنوان کرد: از دولت نیجریه می خواهیم که نسبت به آزادی بقیه شیعیان زندانی اقدام کند و همچنین محدودیت هایی را که برای درمان شیخ زاکزاکی وجود دارد را برطرف سازد.

زاهدی یادآور شد: متاسفانه محدودیت های امنیتی اجازه رسیدگی کامل به درمان شیخ زکزاکی را نمی دهد، قطعا جمهوری اسلامی ایران و مردم ما آمادگی حضور شیخ زکزاکی در ایران و درمان ایشان را دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان