سردرگمی آلیش کاران برای اعزام به مسابقات بین المللی


سردرگمی آلیش کاران برای اعزام به مسابقات بین المللی

تهران- ایرنا- تیم ملی کشتی آلیش زنان در حالی خود را برای حضور در مسابقات جهانی کره جنوبی آماده می کند که به نظر می رسد این کشور همچون چین میزبان رقابت های قهرمانی آسیا، اشتیاق چندانی برای برگزاری مسابقات ندارد چرا که در فاصله یک ماه مانده به آغاز مسابقات هنوز دعوت نامه‌ای را برای کشورها ارسال نکرده است.

تیم ملی کشتی آلیش زنان این روزها در اردو بسر می برد و در انتظار اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی است. آلیش کاران که پس از حضور در مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی، باید در مسابقات قهرمانی آسیا در چین شرکت می‌کردند، این رقابت ها را از دست دادند.

این مسابقات در ۱۶ مرداد ماه باید برگزار می‌شد اما به دلیل آنکه چین از میزبانی این رقابت‌ها انصراف داد و کشور دیگری میزبانی آن را بر عهده نگرفت، این مسابقات لغو شد.

در نتیجه زنان کشتی گیر که باید این روزها در رقابت‌های بسیاری حضور یابند تا تجربه خود را در این عرصه بالا ببرند به نظر می‌رسد که رقابت‌های جهانی و آسیایی به تدریج لغو و آنها از شرکت در این مسابقات بازمی‌مانند.

اکنون نیز ملی پوشان ۲ اردو را برای رقابت‌های جهانی کره جنوبی سپری کرده‌اند اما هنوز دعوت نامه‌ای از طرف کشور میزبان برای فدراسیون کشتی ایران ارسال نشده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد که برنامه‌های مسابقات بین المللی کشتی گیران روند خوبی را طی نمی‌کند و باید تدبیر دیگری برای مسابقات کشتی زنان در نظر گرفته شود.

گرچه باید این مورد را یادآور شد که ملی پوشان بدون سرمربی برای شرکت در این مسابقات خود را آماده می‌کنند و «ستاره اسماعیلی» مدت کوتاهی است که به عنوان مربی ارشد هدایت تیم را برعهده گرفته است.

سردرگمی آلیش کاران برای اعزام به مسابقات بین المللی

«ستاره اسماعیلی» مربی ارشد تیم ملی کشتی آلیش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره مسابقات جهانی کره جنوبی اظهار داشت: ۲ اردو برای مسابقات کره جنوبی برگزار کردیم که هفته گذشته تمام شد. اکنون منتظر هستیم تا کره برای ما دعوت نامه بفرستد اما هنوز دعوت نامه‌ای نرسیده است و دلیل آن را نمی‌دانیم. باید دعوت نامه بیاید تا ادامه روند اعزام به مسابقات طی شود.

وی افزود: ملی پوشان نیز پس از پایان اردوها به شهرهای خود بازگشتند و در حال تمرین هستند و تا زمان اعزام گزارش عملکرد خود را برای ما می‌فرستند. اگر اعزام شدیم خیلی خوب خواهد بود اما اگر اعزامی در کار نباشد باید خود را برای مسابقات جهانی ترکیه آماده کنیم. گرچه هنوز چیزی به صورت صد درصد برای ما در این خصوص اعلام نشده است.

مربی ارشد تیم ملی کشتی آلیش عنوان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا در چین نیز به وسیله خود این کشور حذف شد و دست ما نبود و قرار بود یکی از کشورهای آسیایی میزبانی را برعهده بگیرد که باز هم نشد. اکنون نیز امید ما به مسابقات جهانی کره جنوبی و ترکیه است البته هدف ما تلاش برای مسابقات جهانی است و ارزش مدال این رقابت‌ها خیلی بالاتر است و حالا منتظریم که تکلیف مسابقات کره جنوبی مشخص شود.

وی ادامه داد: من به همراه ۱۸ وزشکار در کنار ۲ مربی و یک کمک مربی در اردو حضور یافتیم. پیش از این به عنون مربی در کنار تیم بودم و تمام هدف ما این است که از این رقابت‌ها دست پر برگردیم اما سطح ملی پوشان بسیار بالا است، میدان دیده‌اند و از مسابقات قبلی تجربه دارند و گلچین شده کشور هستند.

اسماعیلی یادآور شد: مسابقات جهانی ترکیه مهر ماه برگزار می‌شود و در صورت برگزاری مسابقات جهانی کره جنوبی (اواسط شهریور)، تا زمان اعزام به این رقابت‌ها، اردوهای مستمری را برگزار می‌کنیم. در مجموع تعداد محدودی از ورزشکاران ما به کره جنوبی اعزام می‌شوند و این کشور نماینده‌ای در این رقابت‌ها نخواهد داشت و این مسابقات برای کره جنوبی نمایشی است.

وی گفت: نفرات نخست ۶ وزن به این رقابت ها اعزام می‌شوند و با توجه به اینکه اگر کشور میزبان اجازه بیشتر از اعزام یک نفر را بدهد. نفرات دوم هم اعزام می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا