79 روستای استان اردبیل گازدار می‌شود


79 روستای استان اردبیل گازدار می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان اردبیل گفت: تا پایان تابستان امسال 79 روستای این استان با بیش از سه هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، ودود پناهنده روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: طرح‌ها و پروژه‌های آماده افتتاح گازرسانی روستایی استان شامل ۷۹ روستا در شهرستان‌های اردبیل، نیر، پارس‌آباد، کوثر، گرمی، مشگین‌شهر، خلخال و بیله‌سوار است که برای اجرای آنها اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی گفت: از مجموع ۱۴۲ روستای دارای سکنه شهرستان خلخال ۷۹ روستا هم‌اکنون از نعمت استفاده از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و با اجرا و تکمیل عملیات اجرایی طرح‌های گارزسانی این شهرستان ۳۳ روستا در آینده نزدیک به مجموع روستاهای گازدار خلخال اضافه می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۸ روستای منطقه در حال انجام و ۱۵ طرح گازرسانی روستایی نیز در دست اقدام است.

پناهنده افزود: ۸۳ درصد جمعیت روستایی خلخال از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که با تکمیل پروژه‌های گازرسانی در دست اجرا ، این میزان به ۹۳ درصد جمعیت روستایی تا پایان امسال خواهد رسید.

او همچنین با اشاره به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خلخال و کوهستانی بودن آن گفت: زمان و هزینه اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور این شهرستان چند برابر سایر مناطق واقع شده در شمال استان است.

پناهنده با تاکید بر لزوم استفاده صحیح و ایمن از گاز طبیعی توسط مشترکین استان برای پیشگیری از حوادث ناخواسته تلخ ، از حمایت‌های بی دریغ مردم این استان در توسعه روزافزون شبکه توزیع گاز و اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی تقدیر کرد.

استان اردبیل ۱۱ شهرستان و هزار و ۶۹۶ روستا با ۱۲۰ هزار خانوار و حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط