ایجاد فضاهای فرهنگی رویکرد شهرداری مراغه در توسعه شهری است


ایجاد فضاهای فرهنگی رویکرد شهرداری مراغه در توسعه شهری است

مراغه - ایرنا - شهردار مراغه با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌های فرهنگی گفت: ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری، رویکرد این شهرداری در توسعه شهری است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نگارخانه شهر مراغه افزود: ایجاد و راه‌اندازی این نگارخانه، حرکتی در زمینه حمایت از فرهنگ و هنر این خطه است.

وی ادامه داد: فضای کنونی نگارخانه شهر در سال ‌های گذشته به عنوان قهوه‌خانه مورد استفاده قرار می‌گرفت که در تضاد با کاربری فرهنگی بود که امروز به همت مسوولان شهری به نگارخانه فرهنگی و هنری تبدیل شد.

احمدی اضافه کرد: این نگارخانه در زمینی به مساحت ۴۳۰ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع و ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار بازسازی و نوسازی شده است.

وی افزود: این فضای فرهنگی، پس از این به عنوان نمایشگاهی برای آثار خطاطی و خوشنویسی، عکس و نقاشی تبدیل می‌شود مورد استفاده هنرمندان و هنردوستان قرار خواهد گرفت.

عضو شورای اسلامی مراغه نیز گفت: اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی رویکرد و اولویت شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری در سال‌های اخیر بوده است.

احمد ملکی افزود: فرهنگسرای در حال احداث میکائیل آباد و بهره برداری از نگارخانه شهر، نشان دهنده رویکرد فرهنگ محوری شهرداری و شورای شهر در مراغه است.

شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت است؛ این شهر در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و ۶۰۷ کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.

۳۰۷۷/۷۴۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج