اعمال سهمیه برای فرزندان هیات علمی بدور از عدالت است


اعمال سهمیه برای فرزندان هیات علمی بدور از عدالت است

کوچکی نژاد اعمال سهمیه برای فرزندان هیات علمی را به دور از عدالت و مصداق بارز تبعیض دانست و گفت: مجلس جلوی این تخلف را خواهد گرفت

«جبار کوچکی نژاد» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اعمال سهمیه کنکور برای فرزندان هیات علمی ،گفت: هرگونه اعمال سهمیه در کنکور غیر از آن چیزی که در قانون آمده است خلاف قانون است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعمال این سهمیه ها غیر از آن چیزی که مجلس مصوب کرده است خلاف قانون است و باید باطل شود. در قانون مصوب مجلس چنین چیزی که برای فرزندان هیات علمی سهمیه ای در نظر گرفته شود نیامده است و اینکه آقایان چنین سهمیه ای را اعمال می کنند محل رسیدگی و برخورد دارد.

وی ادامه داد: در قانون مصوب مجلس برای قهرمانان ورزشی و خانواده های ایثارگران و جانبازان سهمیه های برای جابجایی فرزندانشان در نظر گرفته شده است و برای سایر اقشار چنین سهمیه ای در قانون ذکر نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس به این موضوع و تخلفی که در حال انجام است ورود کرده است و جلوی آن را خواهد گرفت، گفت: اعمال این سهمیه به دور از عدالت آموزشی و اجتماعی است و اتفاقا مصداق بارز تبعیض است ،در حال حاضر طرحی در کمیسیون آموزش در مورد اصلاح قانون درمورد جابجایی فرزندان ایثارگران وجانبازان با توجه به درصد جانبازی پدرانشان در حال بررسی است که ما در همین طرح ،بندی را می آویم که جلوی جابجایی فرزندان هیات هلمی با اعمال سهمیه را بگیریم.

وی تصریح کرد: به هر حال در حال حاضر در وزارت علوم تخلفی آشکار صورت می گیرد که باعث ایجاد شبهه در جامعه شده است،اتفاقا سایر گروهها و اقشار جامعه نیز اعمال این سهمیه ها را بدور از عدالت می دانند و در جلساتی که ما در کمیسیون آموزش به همین منظور برگزار کرده ایم تاکید شده است که اگر قرار است این سهمیه اعمال شود برای سایر گروهها و اقشار همانند فرهنگیان نیز در نظر گرفته شود./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی