فعالیت 52 مجموعه ورزشی در بوستان‌های شهر همدان


فعالیت 52 مجموعه ورزشی در بوستان‌های شهر همدان

همدان-ایرنا- معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: 52 مجموعه ورزشی و 71 زمین بازی کودکان در بوستان‌های این شهر آماده ارایه خدمات به شهروندان هستند.

وحید علی ضمیر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به استقبال شهروندان همدانی و مسافران تابستانی از پارک‌ها و بوستان‌های این شهر بیان کرد: زیباسازی و بهسازی فضاهای شهری برای افزایش نشاط، شادابی و بهداشت روانی شهروندان به منظور ایجاد شهر سالم و نیز ایجاد زمینه‌های استفاده مطلوب و بهینه از تجهیزات پارک‌ها برای افزایش رفاه عمومی، از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه است.

وی گفت: تعمیر و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، گل‌کاری داخل پارک‌ها، رسیدگی و رفع نواقص سامانه روشنایی پارک‌ها و نصب پایه چراغ‌های جدید، تعمیر آب‌خوری ها، رنگ آمیزی آبنماها و مبلمان پارک ها، آماده کردن جایگاه‌های نماز در برخی پارک‌ها، نصب بنر برای اطلاع‌رسانی به مسافران، شست و شوی جدول‌ها و معابر پارک‌ها و سکوهای قابل نشیمن و بررسی وضعیت سطل‌ها و مخازن زباله داخل پارک‌ها از جمله مهم‌ترین اقدامات آماده سازی و تجهیز پارک‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری همدان همواره در تلاش است تا با تأمین فضاهای ورزشی برای گذران اوقات فراغت شهروندان، برنامه‌های مؤثری ارائه کند زیرا استفاده از این تجهیزات ورزشی در بوستان‌ها تأثیر مستقیمی بر سلامت شهروندان دارد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان با بیان این که در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری توسعه بوستان ها، امکانات ورزشی و تفریحی همواره در اولویت قرار داشته یادآوری کرد: ۷۱ زمین بازی برای کودکان در مجموع با ۲۵۰ وسیله بازی در پارک‌های این شهر وجود دارد.

وی اظهارکرد: به منظور ارتقای سطح کیفی زمین‌های بازی بوستان‌ها و افزایش سطح ایمنی و سلامت کودکان کف‌پوش و وسایل بازی بوستان‌ها به تدریج تجهیز و نوسازی می‌شوند و ایمنی وسایل بازی به طور دوره‌ای بررسی و ایرادات برطرف می‌ شود.

علی ضمیر اضافه کرد: جمع آوری وسایل بازی آهنی و غیرایمن و جایگزینی آن با وسایل پلی اتیلن و استاندارد، تعویض بخش‌های تخریب شده وسایل بازی پلی اتیلن و رفع خطر از آنها، تعویض و نصب کف‌پوش از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای نوسازی و تجهیز زمین‌های بازی بوستان‌ها است.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات در راستای حفظ سلامتی شهروندان به عنوان یک موضوع حائز اهمیت صورت می‌گیرد، گفت: شهروندان باتوجه به اینکه مبلمان پارک‌ها اعم از لوازم ورزشی و وسایل بازی متعلق به آنان است در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشند.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان