ابلاغ نرخ جدید سبوس توسط وزارت صنعت/ وزیر جهاد کشاورزی معترض شد + اسناد


ابلاغ نرخ جدید سبوس توسط وزارت صنعت/ وزیر جهاد کشاورزی معترض شد + اسناد
درحالی وزیر جهاد کشاورزی مخالفت با افزایش نرخ سبوس را به وزارت صنعت و حتی رئیس جمهور اعلام کرده است، شرکت بازرگانی دولتی ایران بدون توجه به این مخالفت، افزایش قیمت این محصول را به مدیران شرکت غله و دفاتر نمایندگی خود ابلاغ کرد.

به گزارش تسنیم، درحالی وزیر جهاد کشاورزی مخالفت با افزایش قیمت سبوس را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و حتی با ارسال نامه ای به رئیس جمهور اعلام کرده و رئیس جمهور نیز دستور پیگری داده است، شرکت بازرگانی دولتی ایران بدون توجه به این اعتراضات و نامه نگاری ها اقدام به افزایش قیمت این محصول کرده است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران که بر اساس مصوبه هیئت وزیران به تازگی از وزارت جهاد کشاورزی جدا شده و به وزارت صنعت، معدن و تجارت رفته است؛ در اولین عدم همراهی با وزارت جهاد کشاورزی، مصوبه ستاد تنظیم بازار و ابلاغی توسط قبادی معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت را به مدیران شرکت غله و دفاتر نمایندگی خود بدون توجه به بخش کشاورزی ابلاغ کرد.

متن این نامه نگاریها به شرح زیر است.

اعتراض کارخانه‌های آرد

عباس قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت با ارسال نامه ای به سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نوشت: حسب تصمیمات متخذه در دومین جلسه کارگروه ساماندهی گندم آرد نان مورخ ۱۳۹۸/۳/۱۹ ابلاغی طی نامه شماره ۶۰/۹۲۲ مورخ ۱۳۹۸/۲/۲۹ مقرر گردید کل سبوس حاصل از انواع گندم یارانه‌آی ۶۶۵۱ تومانی نمیه یارانه‌ای ۹۰۰ تومانی و آزاد ۱۸۵۰ تومانی با متوسط قیمت ۱۲۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در قالب سامانه عرصه و توزیع سبوس از اول تیر ماه ۱۳۹۸ عرضه گردد.

ابلاغ نرخ جدید سبوس توسط وزارت صنعت/ وزیر جهاد کشاورزی معترض شد + اسناد

خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به اصلاح قیمت سبوس در سامانه، واحدهای یارانه بر و سامانه فروش سایر مصارف واحدهای نیمه یارانه بر اقدام معمول نمایند.

خاطر نشان می‌گردد موافقت با افزایش قیمت شیر به دلیل محاسبه نرخ سبوس در آنالیز بهای تمام شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با نرخ سبوس ۱۲۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است. علی ایحال اعتراضات گسترده کارخانجات آرد، تهدید به تعطیلی و توقیف عارضه اصلی عدم اجرای مصوبه فوق الذکر می‌باشد که مسئولیت آن برعهده آن شرکت خواهد بود.

حسن حنان قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز با ارسال نامه ای به مدیران شرکت غله و دفاتر نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران در استانها با موضوع اصلاح قیمت سبوس در سامانه فروش آرد اعلام کرد :به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰/۱۱۳۸۷۲ مورخ ۹۸/۴/۲۳ معاون بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص اصلاح قیمت سبوس ارسال می‌گردد.

مقتضی است دستور فرمایید حسب نامه فوق‌الذکر سبوس زیرچانه ای و سبوس حاصل از انواع گندم یارانه‌ای (۶۶۵۰ ریالی) نیمه یارانه‌ای (۹۰۰۰ ریالی) صنف و صنعت (۱۸۵۰۰ ریالی) با متوسط قیمت ۱۲۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم از طریق سامانه فروش آرد تهیه و توزیع گردد. لازم به ذکر است نظارت بر حسن اجرا و تحویل به موقع سبوس تولیدی توسط کارخانجات برعهده آن شرکت است.

نامه حجتی به رئیس جمهور به خاطر سبوس

بنابراین گزارش قیمت سبوس در کمتر از یک سال گذشته دو مرتبه افزایش یافته است به طوری که قیمت این محصول بر اساس تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵۰ درصد و در ماه های پایانی سال گذشته نیز بر اساس اعلام فعالین بخش دامپروری ۳۰ درصد افزایش یافته است.

این افزایش قیمت صدای وزیر جهاد کشاورزی را نیز در آورد به طوری که نامه حجتی در اعتراض به افزایش قیمت سبوس توسط وزارت صمت به رئیس جمهور نامه نوشته است.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است که نسبت به افزایش قیمت سبوس توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهور نامه نوشته است و وی هم دستور جلوگیری از این بی دقتی‌ها را داده که اکنون در حال پیگیری است.

گفتنی است که جدایی شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی و پیوستن به وزارت صنعت، معدن و تجارت خشنودی کارخانه داران آرد و ناراحتی دامداران را فراهم کرده است به طوری که محمدرضا مرتضوی، رئیس انجمن آرد ایران بعد از این رویداد گفت: جدا شدن بخش تامین وتوزیع کالاهای اساسی از وزارت جهاد کشاورزی را به صنعتگران تبریک می گویم.

ابلاغ نرخ جدید سبوس توسط وزارت صنعت/ وزیر جهاد کشاورزی معترض شد + اسناد
ابلاغ نرخ جدید سبوس توسط وزارت صنعت/ وزیر جهاد کشاورزی معترض شد + اسناد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا