جشن غدیر در حرمین امام‌خمینی(ره) و عبدالعظیم(ع) برگزار می شود


جشن غدیر در حرمین امام‌خمینی(ره) و عبدالعظیم(ع) برگزار می شود

به گزارش ایرنا، جشن‌های بزرگ عید غدیر امشب بعد از نماز مغرب و عشاء و فردا پس از اقامه نماز عید در مصلای بزرگ شهرری واقع در حرم عبدالعظیم(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

این مراسم باشکوه و معنوی امروز دوشنبه (۲۸ مردادماه) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله سید محمد قائم مقامی و مدیحه سرایی حاج حمید رمضانپور و شعرخوانی حسین ایمانی در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

همچنین فردا سه شنبه (۲۹ مردادماه) مصادف با روز عید غدیرخم نیز ویژه برنامه‌ای با سخنرانی حجت الاسلام حسنی و مدیحه سرایی حاج داود خورشیدی و اجرای گروه تواشیح محراب از ساعت ۱۲ به همراه اقامه نماز عید غدیر در مصلای بزرگ ری برگزار می شود.

لازم به ذکر است که جشن کودکانه غدیر نیز به مناسبت آغاز ولایت حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) فردا در روز عید غدیر از ساعت ۱۶:۳۰ با ویژه برنامه‌های متنوع کودکانه از جمله اجرای برنامه‌های جذاب عمو روحانی، نمایش عروسکی، اجرای گروه تواشیح و مسابقات فرهنگی در مصلای بزرگ ری برگزار می شود.

این مراسم با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت با زبان کودکانه در میان کودکان و نوجوانان، بزرگداشت اعیاد مذهبی و ایجاد فضای معنوی و شاد در این ایام برای کودکان و نوجوانان در آستان مقدس تدارک دیده شده است.

جشن باشکوه عید غدیر در حرم امام راحل

همچنین جشن با شکوه عید غدیر، عید بزرگ ولایت امیر المومنین(ع) امشب و فردا شب پس از نماز مغرب و عشاء در جوار حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور زائران برگزار می‌شود.

این مراسم با شکوه با حضور کاروان شادی غدیر و برنامه‌های متنوعی مانند شعرخوانی، سخنرانی، مدیحه سرایی، تواشیح و مسابقه برپا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، عید غدیر، یک عید اصیل و بزرگ اسلامی است و مسلمانان شیعه روز هجدهم ذی الحجه را به مناسبت معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین حضرت محمد (ص) این روز بزرگ را جشن می گیرند.

حال و هوای حاکم بر جشن عید غدیر خم همچون سایر عیدهای مذهبی در ایران است و شادی آمیخته با آرامش روحانی از ویژگی های اساسی آن است. شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بنا به سنت دیرینه در این روز بزرگ به نیت احترام به ائمه، به دیدن سادات می روند و تکریم ایشان، این روز بزرگ را تبریک می گویند.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو