1437 روستایی آذربایجان‌غربی آموزش مهارتی دریافت کردند


1437 روستایی آذربایجان‌غربی آموزش مهارتی دریافت کردند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال‌های نه‌چندان دور، آموزش مهارتی در روستاها قابل قبول نبود و بسیاری از روستاییان از این امر امتناع می‌کردند، گفت: یک هزار و 437 روستایی طی سال جاری در استان آموزش‌های مهارتی لازم را دریافت کرده‌اند.

محسن مددی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان از جمله طرح های جدید و مورد توجه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بوده که با استقبال روستاییان نیز مواجه شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۸۷ دوره آموزش مهارت های مورد نیاز روستاییان در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی انجام و ۲۶۷ هزار و ۳۶۳ نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

وی بیان کرد: توانمندسازی نیروی کار روستایی برای مشارکت در فعالیت های صنعتی و بهبود تولیدات بخش کشاورزی مهمترین اهداف اجرای طرح های آموزش مهارتی روستایی است.

وی ادامه داد: در این راستا تیم های سیار آموزش مهارتی در روستاهای تابعه شهرستان های استان حضور یافته و دوره های مختلف را برگزار کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی گفت: آموزش‌های مهارتی در مناطق روستایی و عشایری در جهت تقویت و توسعه مشاغل خانگی و حرکت به سمت گسترش خوداشتغالی در این مناطق ارائه می‌شود.

مددی افزود: تحقق عدالت اجتماعی از طریق توسعه آموزش‌ها در مناطق روستایی، مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از اولویت‌های فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی است.

سالانه افزون بر ۴۰ هزار نفر در آذربایجان غربی آموزش مهارتی دریافت و گواهینامه الکترونیک اخذ می کنند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج