ایران و پاکستان نمایشگاه فرهنگی مشترک در مشهد برپا کردند


ایران و پاکستان نمایشگاه فرهنگی مشترک در مشهد برپا کردند

مشهد- ایرنا- نمایشگاهی با عنوان سرزمین پاکان به منظور گسترش ارتباطات فرهنگی ایران و پاکستان روز دوشنبه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی در مشهد برپا شد.

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه نخستین و بزرگترین مجموعه فرهنگی در گستره دوستی و ارتباطات بین دو کشور ایران و پاکستان است که در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب برای گسترش ارتباطات فرهنگی بین دو کشور برپا شده است.

سید محمد جواد هاشمی نژاد افزود: نمایشگاه سرزمین پاکان با هدف تغییر دیدگاه در زمینه تاریخ و ظرفیت‌ های ناگفته پاکستان برای بازدیدکنندگان ایرانی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه فعالان فرهنگی و پاکستانی در ۱۸ غرفه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند که از این تعداد پنج غرفه به سازمان های مردم نهاد ایرانی، ۲ غرفه به معرفی دستاوردهای فرهنگی آستان قدس رضوی و ۱۱ غرفه به غرفه داران پاکستانی اختصاص دارد.

وی گفت: معرفی هنر کامیون ‌آرایی، لباس های سنتی پاکستانی، غذاهای خاص پاکستان، تحریر اشعار اقبال لاهوری و کالاهای تولید شده این کشور از جمله محتوای غرفه های این نمایشگاه است.

هاشمی نژاد افزود: در این نمایشگاه غرفه‌ داران به صورت رایگان به عرضه محصولات خود و معرفی بخش ‌های مختلف فرهنگ ایران و پاکستان می پردازند.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه مدت سه روز در مرکز همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی واقع در جوار بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) پذیرای علاقه مندان است.

وی گفت: سالانه ۲۰۰ هزار زائر از شبه قاره هند که عمده آنان پاکستانی هستند، حرم مطهر رضوی را زیارت می کنند و آستان قدس رضوی نیز خدمات فرهنگی مختلف به آنان ارائه می دهد.

هاشمی نژاد افزود: تولید کتاب های معارفی به گویش های مختلف زبان اردو مربوط به مناطق مختلف کشور، برقراری ارتباط با مراکز فرهنگی در پاکستان و ارسال محصولات بویژه بسته های الکترونیکی با محتوای دینی از جمله خدمات فرهنگی است که آستان قدس رضوی در تعامل فرهنگی با پاکستان ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: یک رواق در حرم مطهر رضوی به اردوزبانان اختصاص یافته تا همه مناسک زیارتی خود را مطابق با آداب و اصول خود انجام دهند.

وی گفت: آستان قدس رضوی در مرز ایران و پاکستان واقع در استان سیستان و بلوچستان نیز مهمانسرای ویژه زائران پاکستانی راه اندازی کرده و به آنان خدمات ارائه می دهد.

هاشمی نژاد افزود: زائران پاکستانی یک بار در سال از خوان پربرکت مهمانسرای حضرت امام رضا (ع) متنعم می شوند و از خدمات آستان قدس بهره مند می گردند.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس