خراسان رتبه اول کتابخوانی رضوی را کسب کرد


خراسان رتبه اول کتابخوانی رضوی را کسب کرد

مشهد- ایرنا- استان خراسان رضوی رتبه اول نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور را کسب کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: در دوره ای که با گسترش فضای مجازی روبرو هستیم برگزاری این جشنواره ها گامی مهم در ارتقای سطح فرهنگ اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در نسل جوان است.

خراسان رتبه اول کتابخوانی رضوی را کسب کرد

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز دوشنبه در مراسم پایانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فرهنگسرای وکیلی نیشابور افزود: حضور چشمگیر شهروندان نیشابوری نشانه همراهی و همدلی همه سازمان ها و نهاد ها در جذب این میزان مشارکت مردمی است.

فرماندار شهرستان نیشابور نیز در این مراسم گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی گامی مهم در کسب معارف حقیقی و الهی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) است.

سعید شیبانی افزود: مشارکت شهروندان در بخش های مختلف این جشنواره به ویژه پویش مجازی با توجه به دنیای مجازی بسیار نوید بخش است و خوشحالیم که کودکان و نوجوانان مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

امام جمعه شهرستان نیشابور هم گفت: کتاب وسیله ارتباط گذشته با حال است و پیشوایان دینی ما نیز به این نکته توجه داشته اند و پیامبر اسلام (ص) نیز در حدیثی فرموده اند: علم را با نوشتن در بند کشید تا از فراموشی جلوگیری شود و این اهمیت کتاب را می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: خوشحالیم که کتابخوانان خوبی در شهرستان داریم که در این جشنواره با سیره رضوی و معارف اهل بیت (ع) آشنا شدند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور نیز گفت: تعداد بسیار شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش های نقاشی کودک، مسابقات آنلاین، پویش مجازی، معرفی کتاب و خلاصه نویسی نشان دهنده افزایش توجه والدین به کتاب و کتاب خوانی است.

محمدرضا مقدم پاشا افزود: اجرا و برگزاری فراگیر این جشنواره نشانه ارادت به ساحت مقدس ائمه معصومین (ع) است و امیدواریم توانسته باشیم در این راه خطیر، گام های کوچکی برداشته باشیم.

خراسان رتبه اول کتابخوانی رضوی را کسب کرد

در این مراسم از ۳۲ برگزیده شهرستان نیشابور در این جشنواره قدردانی شد.

شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

۹۸۶۹/ ۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا