تولید کنسانتره سنگ آهن در مرز 16 میلیون تن


تولید کنسانتره سنگ آهن در مرز 16 میلیون تن

میزان تولید کنسانتره شرکت‌های بزرگ سنگ آهن حدود 3 درصد بیشتر از عملکرد مدت مشابه سال قبل است

تولید کنسانتره سنگ آهن در مرز 16 میلیون تنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان تیر، ۱۵ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۶۵ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۸۳ تن بود.
از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۵ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۳۷۲ تن، «چادرملو» ۳ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۸۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۵۸ تن، «سنگ آهن مرکزی» یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۵۸۱ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۶۳ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۹۸۲ هزار و ۳۱۷ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» ۶۸۲ هزار و ۴۸۷ تن، «صبا نور» ۲۷۷ هزار و ۹۱ تن و «جلال آباد» ۱۷۱ هزار و ۷۱۱ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.
تولید بیش از ۱.۶ میلیون تن دانه بندی
بنا به این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۹۵۷ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند. این رقم نسبت به برنامه (یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۵۰۰ تن)، ۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
از این میزان، شرکت صبا نور «۶۴۱ هزار و ۲۶۵ تن»، فلات مرکزی «۳۶۶ هزار و ۹۶۵ تن»، سنگ آهن مرکزی «۲۴۹ هزار و ۱۵۰ تن»، سنگ آهن سنگان «۲۳۷ هزار و ۳۷۷ تن» و چادرملو ۱۶۸ هزار و ۲۰۰ تن تولید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی